خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 15 شهریور 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

600 دانشجومعلم آذربایجان‌شرقی، خوابگاه ندارند - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 15 شهریور 1404 - 15:31
مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی، گفت: در حال حاضر حدود 600 دانشجومعلم این استان فاقد خوابگاه هستند و این مسئله باید در اولویت قرار گیرد.
دانشگاه،فرهنگيان،تربيت،محمدزاده،خوابگاه،استاندار،اولويت،مسئو ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، اسفندیار صادقی، در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی، یکی از چالش‌های اصلی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان‌شرقی را کمبود خوابگاه دانست و گفت: در حال حاضر حدود 600 دانشجومعلم این استان فاقد خوابگاه هستند و این مسئله باید در اولویت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان مهد تربیت معلمان کشور است، گفت: معلمی متعهد و متخصص، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، رهبری قوی و پایبندی به اهداف بلند این دانشگاه است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: دولت چهاردهم آموزش‌وپرورش را اولویت نخست خود قرار داده و در راستای عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت، دانشگاه فرهنگیان نقشی کلیدی ایفا می‌کند.
شاهد قطب‌بندی و گروه‌بندی در دانشگاه‌ها هستیم
مرتضی محمدزاده، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی در این مراسم، گفت: پذیرفتن مسئولیت در شرایط امروز به‌معنای ایثار است.
زمانی که فردی با تجربه و دانش مضاعف وارد عرصه مدیریت می‌شود، انتظارات از او نیز بالاتر خواهد بود.
وی اظهار کرد: مهم‌ترین شاخص در انتخاب مدیران شایسته، توسعه‌یافتگی فردی است، چراکه اگر مدیر در این بُعد ضعف داشته باشد، در انجام وظایف خود دچار مشکل می‌شود.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دانشگاه فرهنگیان رسالت تربیت سرمایه انسانی و پرورش شهروند توسعه‌یافته را بر عهده دارد.
امروز در عصر تکنولوژی، باید کارکرد و مسئولیت این دانشگاه بازتعریف شود تا به جایگاه واقعی خود برسد.
محمدزاده با انتقاد از برخی تحولات سال‌های اخیر دانشگاه‌ها یادآور شد: دانشگاه‌ها زمانی دارای قداست بودند، اما امروز در برخی موارد شاهد قطب‌بندی‌ها و گروه‌بندی‌ها هستیم.
باید به‌جای تمرکز صرف بر معدل بالا، بر تربیت شهروندان مسئولیت‌پذیر و توسعه‌یافته تأکید شود.
انتهای پیام/