مجلس دانشآموزی، میدان تمرین مشارکت است/ برنامهریزیها مبتنی بر ذائقههای دانشآموزان باشد - تسنیم
وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس دانش آموزی با تأکید بر این که مجلس دانش آموزی میدان تمرین مشارکت است، گفت: مجلس یک میدان خوب برای تمرین دموکراسی است و ضرورت دارد برنامه ریزی ها در این حوزه مبتنی بر ذائقه های دانش آموزان باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس دانشآموزی با تأکید بر اینکه مجلس دانشآموزی میدان تمرین مشارکت است، اظهار کرد: شوراهای دانشآموزی نیز با هدف افزایش مشارکت دانشآموزان در بهبود مدیریت فضای مدرسه ایجاد شود.
وی افزود: در دورهای که من معاون پرورشی بودم، مجالس دانشآموزی استانی را هم تشکیل دادیم تا نقش پذیری بیشتری داشته باشند و مشارکت بیشتری از دانشآموزان را شاهد باشیم.
کاظمی با تأکید بر ایجاد فضای مشارکت واقعی برای دانش آموزان، افزود: اگر این مهم را انجام دهیم همه چیز در مدرسه به درستی تغییر خواهد کرد و شرایط مدرسه از پاکیزگی مدرسه تا نظم و انضباط و فعالیتهای تربیتی متحول خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سطح مجلس دانشآموزی متفاوت است، افزود: مجلس دانش آموزی یک موقعیت تربیتی ممتاز برای تمرین مشارکت و تمرین فضای ارتباطی و تعاملات در سطح ملی و حتی بینالمللی است.
کاظمی تصریح کرد: مجلس یک میدان خوب برای تمرین دموکراسی، مهارت های ارتباطی در سطح ملی و مشارکت در فرایند تصمیم سازیها در نظام تعلیم و تربیت است.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: ما زمانی موفقیم که بتوانیم برنامه ریزی های مختلف نظام تعلیم و تربیت را مبتنی بر همین ذائقه های دانش آموزان انجام دهیم.
وی گفت: امیدواریم کمیسیونهای این مجلس به معنای واقعی شکل بگیرد و بتوانند برنامههای آموزش و پرورش را در بخشهای مختلف بررسی کنند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ضرورت دارد آیین نامهها و دستورالعملهایی که مرتبط با مدرسه و مرتبط با سرنوشت دانش آموزان در دستورکار شورای عالی آموزش پرورش است در اختیار دانشآموزان قرار داده شود و نظرات دانشآموزان را داشته باشیم.
کاظمی گفت: باید فرآیند را به گونهای طراحی کنیم که قبل از تصمیم، نظرات دانشآموزان و پیشنهادات دانشآموزان را دریافت کرده باشیم که طبیعتاً در این صورت تصمیم بهتری خواهیم گرفت.
انتهای پیام/