سالانه 3000 تا 4000 شکایت کارگری در کرمانشاه رسیدگی میشود - تسنیم
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: سالانه 3000 تا 4000 شکایت کارگری رسیدگی می شود که با وجود محدودیت ها از میانگین کشوری کمتر است.

حسن جلیلیان نسب در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با تأکید بر نقش حیاتی بازرسی کار در صیانت از حقوق نیروی کار و رسالت اصلی بازرسان در حفاظت و ایمنی بهداشت کار اظهار کرد: سالانه 3000 تا 4000 شکایت کارگری رسیدگی میشود و این میزان کمتر از میانگین کشوری است.
وی بازرسان کار را ضابطین قانون خواند و گفت: بازرسان کار علاوه بر نظارت بر ایمنی و بهداشت محیط کار، وظیفه اجرای طبقهبندی مشاغل و حقوق و دستمزد را نیز بر عهده دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: افزود: در صورت عدم رعایت قوانین، بازرسان میتوانند تذکر کتبی داده و حتی موارد را به مراجع قضایی ارجاع دهند.
جلیلیان نسب با بیان اینکه در سال بین 3000 تا4000 شکایت در استان داریم که عمده این شکایات مربوط به عدم پرداخت حقوق، اخراج و مسائل بیمه است عنوان کرد: این شکایات در مراجع شبه قضایی متشکل از نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان بررسی و رای صادر میشود که اجرای احکام آن بر عهده دادگستری است.
وی با اذعان به حجم بالای کار و حساسیت وظایف بازرسان، از تلاش بیوقفه همکاران خود در طول سال قدردانی کرد و گفت: علیرغم محدودیتهایی مانند ساعت کار، قطعی برق و گاز و تعطیلات غیرقابل پیشبینی، میانگین رسیدگی به پروندهها در استان کرمانشاه از میانگین کشوری بهتر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: این موفقیت نشاندهنده تلاش و تعهد همکاران ما در احقاق حق کارگران و حفظ ایمنی و سلامت محیط کار است.
جلیلیان نسب به وظیفه اشتغالزایی و ساماندهی نیروهای بیکار و جویای کار اشاره کرد و گفت: ما با همکاری کاریابیهای خصوصی، به دنبال ایجاد اشتغال و معرفی افراد به محلهای کار مناسب هستیم.
انتهای پیام/