تمدن مادی بزرگترین حجاب در برابر حقیقت ولایت است - تسنیم
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امتحانات دوران غیبت برای خالص شدن مؤمنان است و هرچه امتحانات سخت تر شود، نشان دهنده رشد و بلوغ جامعه مؤمنان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیتالله سید مهدی میرباقری بعداز ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع) در آستان مقدس مسجد جمکران، ضمن تسلیت این مصیبت به محضرامامزمان(عج) و شیعیان، به تبیین ابعاد تاریخی و اعتقادی دوران ائمه(ع) پرداخت.
وی با اشاره به دو امتحان بزرگ شیعه اظهار کرد: شیعیان در برابر مسئله امامت امامان خردسال همچون امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام زمان(عج) و همچنین در برابر دوران محدودیت دسترسی به امامان از زمان امام هادی(ع) به بعد، سربلند بیرون آمدند.
اینها تصادف نبود بلکه تدبیر الهی برای آمادهسازی جامعه برای غیبت بود.
میرباقری افزود: جامعه شیعه از زمان امام جواد(ع) تاکنون با وجود خردسال بودن برخی امامان، به خوبی حقیقت امامت را درک کرد و دچار انشعاب نشد.
علما و بزرگان شیعه میدانستند که امامت صرفاً یک منصب سیاسی نیست بلکه خلافتالله در عوالم است.
وی در ادامه به مسئله غیبت امام زمان(عج) پرداخت و بیان داشت: غیبت دو معنا دارد؛ یکی غیبت جسمانی امام از میان مردم، و دیگری غیبت مقام غیبی امام که کلمه تامه الهی و حلقه اتصال عالم الهی با عالم انسانی است.
در عصر ظهور، این حقیقت غیبی در عالم آشکار میشود و تحولی شگرف در عقل، قلب و حیات انسانها پدید خواهد آمد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تمدن مادی امروز بزرگترین حجاب در برابر حقیقت ولایت است گفت: تصور برخی که ظهور را ادامه همین تمدن با رنگ و لعاب اخلاقی میدانند، خطا است.
در عصر ظهور، عالم دگرگون میشود و مومنان به مراتبی از ادراک و شهود میرسند که اکنون ویژه خواص است.
وی با اشاره به اسرار دوران غیبت افزود: آنچه امام در غیبت انجام میدهند از اسرار الهی است و در روایات آمده که همانند خورشید پشت ابر هستند.
ظهور، علاوه بر آشکار شدن جسم شریف حضرت، به معنای ظهور مقام ولایت و امر الهی در عالم است.
آیتالله میرباقری در ادامه با تبیین فلسفه امتحانات سخت دوران غیبت تأکید کرد: امتحانات دوران غیبت برای خالص شدن مومنان است.
همانطور که طلا در کوره ناخالصیهایش جدا میشود، شیعیان نیز در این مسیر غربال میشوند و هرچه امتحانات سختتر شود، نشاندهنده رشد و بلوغ جامعه مومنان است.
عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به اینکه انتظار به معنای ایمان به طرح الهی و استقامت در برابر سختیهاست خاطرنشان کرد:انبیا و اوصیا همه در مسیر تحقق ظهور تلاش کردند و ما نیز باید بدانیم که ظهور منزلتی از بهشت است و تنها انسانهای خالص میتوانند وارد آن شوند.
انتهای پیام/