مدارس نیمهجان عدالت آموزشی را زمینگیر کرده است - تسنیم
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، گفت: عدالت آموزشی زمانی محقق می شود که هم در بخش منابع انسانی و هم در حوزه تجهیزات و اعتبارات، نگاه عادلانه ای شکل گیرد و صرف توسعه فضاهای فیزیکی کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، احمد عجم عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: استان سمنان با پشتوانه علمی و فرهنگی خود، ظرفیت الگوسازی در عرصه آموزشی کشور را داراست.
وی با اشاره به ضرورت نگاهی جامع به مقوله عدالت آموزشی تأکید کرد توسعه زیرساختها تنها یک بخش ماجراست و نباید عدالت آموزشی را در قالب گسترش فضاهای ساختمانی خلاصه کرد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عدالت آموزشی زمانی معنا پیدا میکند که توزیع نیروی انسانی، تجهیزات آموزشی و اعتبارات با رویکردی متوازن دنبال شود و نگاه تکبعدی به موضوع، راهگشا نخواهد بود.
عجم همچنین با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: شهرستان میامی با داشتن 79 درصد مدارس تخریبی در زمره مهمترین دغدغههای آموزشی استان قرار گرفته و شرایط جغرافیایی سخت، همراه با موج مهاجرت، هزینههای خدمات آموزشی را دوچندان کرده است.
وی افزود: مهاجرت اجباری خانوادهها از مناطق محروم و خالی شدن کلاسهای درس، معضل دیگری است که عدالت آموزشی را تهدید میکند و برنامهریزی جدی برای حل آن ضروری است.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور خیرین میتواند بخشی از این مشکلات را مرتفع کند، تصریح کرد: کمبود اعتبارات دولتی ایجاب میکند ظرفیت خیرین بیش از پیش در ساخت و تجهیز مدارس بهکار گرفته شود.
عجم با تأکید بر اینکه شورای آموزش و پرورش باید از رویکرد صرفاً عمرانی فاصله بگیرد، بیان کرد: حرکت این شورا به سمت مسائل محتوایی و کیفیت آموزشی، تضمینکننده اهداف بلندمدت نظام تعلیم و تربیت خواهد بود.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش به چالش جذب و نگهداشت نیروی انسانی در مناطق کمبرخوردار اشاره کرد و گفت این موضوع باید در اولویت سیاستگذاریها قرار گیرد تا محرومیتها بیش از این بر دوش دانشآموزان سنگینی نکند.
انتهای پیام/363/