مدارس فرسوده غرب استان سمنان در انتظار نوسازی
نماینده مردم گرمسار، آرادان، ایوانکی و کهن آباد در مجلس شورای اسلامی، گفت: اولویت دادن وزارت آموزش و پرورش به اجرای سند تحول بنیادین اقدامی ارزشمند است، اما مشکلات مدارس تخریبی در شهرستان ها نیازمند رسیدگی فوری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، یاسر عربی در نشست شورای آموزش و پرورش استان با تبریک هفته دولت، همراهی استاندار و نمایندگان مجلس را در ایجاد فضای مناسب برای توسعه استان مثبت ارزیابی کرد و بر ضرورت توجه جدی به مسائل زیرساختی حوزه آموزش و پرورش تأکید کرد.
وی بیان کرد: آمار مدارس فرسوده در شهرستان گرمسار به بیش از 60 تا 70 درصد رسیده است و این موضوع از موضوعات اساسی و فوری است که باید در دستور کار قرار گیرد.
نماینده مردم گرمسار، آرادان، ایوانکی و کهنآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامهای اخیر وزارت آموزش و پرورش افزود اصلاح ساختارها، بازبینی محتوای درسی و ارتقای مهارتهای معلمان در کنار بهبود کیفیت آموزشی از دستاوردهایی است که میتواند مسیر تحول در نظام آموزشی کشور را هموار کند.
عربی بر لزوم توجه جدی به جنبههای تربیتی دانشآموزان تأکید کرد و گفت: ابعاد اجتماعی، سیاسی و بینالمللی باید همزمان با بعد آموزشی در مدارس مورد توجه قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرسودگی ساختمان اداره آموزش و پرورش گرمسار اشاره کرد و گفت: تحقق استقلال آموزش و پرورش ایوانکی پس از سالها انتظار یکی از مطالبات جدی مردم این منطقه است.
نماینده مردم گرمسار، آرادان، ایوانکی و کهنآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را ظرفیت ارزشمندی در تربیت نسل آینده توصیف کرد و خواستار همکاری نزدیکتر این مجموعه با آموزش و پرورش شد.
وی از وزیر آموزش و پرورش خواست برای تأمین ناوگان حملونقل دانشآموزی به ویژه اتوبوس و نیز ساماندهی وضعیت نیروهای مهرآفرین در غرب استان سمنان اقدامات عملی صورت گیرد.
عربی در پایان سخنان خود بر ضرورت نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش به مشکلات زیرساختی این شهرستانها تأکید کرد و اظهار امیدواری نمود با همراهی مسئولان استانی و ملی روند بهبود وضعیت مدارس شتاب گیرد.
انتهای پیام/363/