مالکیت آموزش و پرورش اسلامشهر بر املاک خیابان امام رضا(ع) محرز شد
در پرونده ای کلان با ارزش مالی بیش از 2000 میلیارد ریال، دادگاه مالکیت آموزش و پرورش اسلامشهر بر املاک آموزشی و ورزشی واقع در خیابان امام رضا(ع) را محرز دانست و دادخواست اجرت المثل ایام تصرف را به کلی رد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، در رأیی قضایی که پیروزی بزرگی برای نظام آموزشی این شهرستان محسوب می شود، دادگاه دعوی مطالبه اجرت المثل برای سه مدرسه و چهار مجتمع ورزشی را رد کرد.
صادق موسیپور مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در گفتوگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به جزئیات این رأی مهم گفت: در پی دادخواستی از سوی خواهانها به طرفیت این اداره، پرونده مربوط به اجرت المثل ایام تصرف املاک واقع در خیابان امام رضا(ع) در دادگستری شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفت و رأی مقتدرانه و مستدلی صادر شد.
موسیپور با اشاره به پیشینه تاریخی این املاک بیان کرد: این زمین به مساحت 9000 متر مربع در سال 1358 توسط مالک اصلی و نماینده قانونی ایشان با نیتی خیرخواهانه به آموزش و پرورش واگذار شد تا صرفاً جهت احداث مراکز آموزشی و پرورشی مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: بر این اساس، ساختمانهای آموزشی و ورزشی متعددی در این زمین احداث شده که طی چند دهه گذشته تاکنون به عنوان فضای آموزشی و ورزشی در خدمت نسلهای مختلف دانشآموزان این شهرستان بوده است.
مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر با بیان اینکه این پرونده در سال 1403 مطرح شد، تاکید کرد: دادگاه بدوی در سال جاری با استناد به مدارک و شواهد غیرقابل خدشه و سوابق قانونی موجود، مالکیت آموزش و پرورش را محرز دانسته و دعوی اجرت المثل ایام تصرف را به طور کامل رد کرد.
وی ارزش کنونی این عرصه و اعیانی که سالهاست در خدمت تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی است را بالغ بر 2000 میلیارد ریال برآورد کرد.
موسیپور در پایان با قدردانی از تمامی نهادها و اشخاصی که در طول رسیدگی به این پرونده پشتیبان آموزش و پرورش بودند، خاطرنشان کرد: از زحمات کارشناس مسئول حقوقی این اداره، فرماندار، رئیس محترم دادگستری، دادستان شهرستان اسلامشهر، اعضای شورای تأمین شهرستان، شهروندان محله امام رضا(ع) و همچنین اصحاب رسانه که در این راه همراه و حامی ما بودند، صمیمانه تشکر میکنم؛ این رأی حفاظت از اموال عمومی و سرمایههای آموزشی را که پایههای توسعه کشور هستند، تضمین میکند.
انتهای پیام/