خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 04 شهریور 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای مهارت‌آموزی در صدر برنامه‌های آموزش و پرورش - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 04 شهریور 1404 - 10:13
معاون وزیر آموزش و پرورش، گفت: ارتقای کیفیت آموزش های مهارتی، کاهش آسیب های اجتماعی و توسعه عدالت آموزشی، مهم ترین برنامه های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است.
آموزش،پرورش،وزير،متوسطه،تربيت،مدارس،معاون،استان،كرمان،اشاره، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمصطفی آذرکیش، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار داشت: توجه به هویت ملی و دینی دانش‌آموزان و تربیت تمام‌ساحتی با رویکرد ارزش‌های اسلامی، اولویت اصلی آموزش و پرورش است و اهتمام وزیر آموزش و پرورش به اقامه نماز اول وقت نشان‌دهنده جایگاه ویژه معنویت در برنامه‌های این وزارتخانه است.
وی با اشاره به پروژه مهر، آن را شامل پنج محور سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تأیید صلاحیت، و نظارت و ارزیابی دانست و افزود: تمام تمهیدات برای بازگشایی مطلوب مدارس اندیشیده شده است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، با تأکید بر ضرورت تربیت دانش‌آموزان در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها در این مسیر نقشی تعیین‌کننده دارند و با مشارکت آن‌ها می‌توان شاخص‌های کمی و کیفی آموزش را ارتقا داد.
وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: در کنار توجه به تربیت تمام‌ساحتی، کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق طرح «نماد» و توسعه آموزش‌های مهارتی برای دانش‌آموزان هنرستانی و دیگر مقاطع در دستور کار قرار دارد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، افزود: بسیاری از آسیب‌های کشور ریشه اجتماعی دارد و مهارت‌آموزی می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال سالم و پایدار دانش‌آموزان در آینده باشد.
آذرکیش به اهمیت تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری و تقویت پژوهش‌سراها اشاره کرد و گفت: هرجا مردم پای کار بوده‌اند، مشکلات کمتری به وجود آمده و عدالت آموزشی بیشتر محقق شده است.
مدارس زیادی امسال به بهره برداری می‌رسد و خوشبختانه مدارس ناایمن از چرخه آموزشی خارج شده و مدارس جدید با همکاری مردم و اجتماعات محلی به بهره‌برداری رسیده‌اند.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استان کرمان بالاتر از میانگین کشوری در حوزه آموزش‌های مهارتی قرار دارد، تصریح کرد: انتظار می‌رود این استان با تربیت دانش‌آموزانی در تراز سند تحول بنیادین، الگویی موفق برای دیگر مناطق کشور باشد و از دستگاه‌های اجرایی استان خواست همکاری بیشتری با آموزش و پرورش در این مسیر داشته باشند.
انتهای پیام/511/