خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 03 شهریور 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آغاز عملیات ایمن‌سازی معابر محدوده مدارس تهران

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | دوشنبه، 03 شهریور 1404 - 12:12
با نزدیک شدن به روز‌های آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، پروژه ایمن‌سازی حریم مدارس و معابر منتهی به آنها در دستور کار قرار گرفته است.
تهران،ترافيك،معابر،ايمني،شهرداري،شهر،صوتي،مهندسي،عنوان،بتني، ...

باشگاه خبرنگاران جوان- به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، زینب عبادی مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره گفت: عملیات ایمن‌سازی معابر مدارس تهران در راستای کاهش حوادث ترافیکی و ارتقای ایمنی عبور و مرور دانش‌آموزان در محدوده مدارس، به ویژه در معابر با پتاتسیل بروز حوادث ترافیکی، توسط اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک و با همکاری معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران اجرایی می‌شود.
اقدامات ایمن‌سازی در این پروژه مبتنی بر مصوبه ابلاغی شورای اسلامی شهر تهران تحت عنوان «برنامه عملیاتی ایمنی دانش‌آموزان» بوده و تمرکز آن بر انتخاب حداقل ۵ مدرسه در هر منطقه شهرداری تهران واقع در معابر با احتمال بالای وقوع تصادفات می‌باشد که پس از بررسی‌های کارشناسی توسط اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک، بالغ بر ۱۰۰ طرح ایمن سازی برای معابر محدوده مدارس که نیازمند انجام اقدامات ایمن سازی هستند به مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران ابلاغ می‌شود.
تهیه و تدوین سند نظام فنی و اجرایی دیوار‌های صوتی شهر تهران
مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک همچنین از شروع مراحل «تهیه و تدوین سند نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران با موضوع طراحی، نصب، اجرا و نگهداری دیوار‌های صوتی شهر تهران» خبر داد.
این دستورالعمل جامع و الزام آور، چارچوب مشخصی برای ارائه گزینه‌های مختلف کنترل و کاهش آلودگی صوتی و همچنین احداث دیوار‌های صوتی در شهر تهران فراهم می‌کند.
ایجاد امکان استفاده از نرده‌های بتنی به عنوان یک نوع حفاظ نوین
عبادی همچنین از فراهم شدن بستر به کارگیری نرده‌های بتنی عنوان عنصری پایدار در معابر شهر تهران به عنوان جایگزین مناسبی برای نرده‌های فلزی در رفیوژ میانی معابر بزرگراهی با هدف جلوگیری از تردد غیر مجاز عابرین پیاده خبر داد.
نرده‌های بتنی به دلیل ماهیت سازه‌ای خود از نظر اقتصادی و نگهداشت نسبت به نرده‌های فلزی هزینه ساخت و اجرای کمتری دارند.
همچنین مانع تردد عرضی غیر مجاز عابران پیاده در بزرگراه به ویژه در محل پل‌های عابر پیاده و کاهش حوادث ناشی از تصادفات رانندگی باشد نیز تصمیم گیری شود.