خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 26 مرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیشرفت 90 درصدی بخشی از پروژه ملی خلیج فارس در قشم

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 26 مرداد 1404 - 17:12
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به مطالبه جدی و به حق مردم در خصوص پروژه بزرگراه درگهان – لافت به عنوان بخشی از پروژه ملی خلیج فارس، از پیشرفت چشمگیر عملیات اجرایی این پروژه خبر داد.
قشم،بزرگراه،كاوه،بندر،خليج،فارس،پروژه،كيلومتر،پل،مسير،منطقه، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، سید فخرالدین هاشمی امروز در بازدید از این پروژه با بیان اینکه این طرح از سال‌ها پیش آغاز شده اما با چالش‌های متعددی مواجه بوده است، اظهار داشت: خوشبختانه طی ماه‌های اخیر اجرای این پروژه در اولویت اصلی حوزه عمرانی سازمان قرار گرفته و با تأمین مالی مناسب سازمان منطقه آزاد قشم و تلاش پیمانکاران و ماشین‌آلات فعال، شاهد سرعت گرفتن روند کار هستیم.
وی بیان کرد: به‌زودی قطعه سوم این بزرگراه، به طول 10 کیلومتر مسیر رفت و 10 کیلومتر مسیر برگشت، در حدفاصل میدان دوم درگهان تا بندر کاوه که هم اکنون پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصد دارد، آماده بهره‌برداری خواهد شد.
معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: در بخش دیگر این طرح، مسیر 10 کیلومتری برگشت از لافت به سمت شهر قشم که در قرارداد قرارگاه خاتم‌الانبیاء قرار دارد نیز طبق برنامه تا آبان‌ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
هاشمی همچنین از تعیین تکلیف بخش باقیمانده این بزرگراه خبر داد و گفت: 18 کیلومتر دیگر از این پروژه که قراردادی برای آن منعقد نشده بود، در ماه‌های اخیر با برگزاری مناقصه به سه پیمانکار واگذار شده است؛ هر پیمانکار مسئولیت اجرای 6 کیلومتر را بر عهده گرفته و طبق قرارداد باید حداکثر ظرف مدت یک سال عملیات را به پایان برسانند.
وی تأکید کرد: مطابق برنامه زمانبندی تصویب‌شده در سازمان منطقه آزاد قشم، حداکثر تا یک سال آینده پرونده پروژه بزرگراه درگهان – لافت بسته خواهد شد و این مسیر به‌طور کامل در اختیار مردم عزیز منطقه قرار می‌گیرد.
براساس این گزارش، شهر قشم، درگهان و بندر کاوه از طریق بزرگراه خلیج فارس به پروژه ملی پل خلیج فارس و در نهایت به سرزمین مادری متصل می‌شوند.
این بزرگراه به عنوان یکی از مهم‌ترین شریان‌های ارتباطی جزیره، نقشی تعیین‌کننده در تکمیل رینگ حمل‌ونقل قشم ایفا می‌کند و موجب تسهیل جابه‌جایی شهروندان، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و رونق اقتصادی خواهد شد.
اتصال مستقیم این محور به پل خلیج فارس، نه تنها زمان دسترسی به سرزمین اصلی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، بلکه زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌های تجاری، گردشگری و صنعتی جزیره نیز خواهد بود.
طرح جامع شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس قرار است در چهار بخش احداث پل، توسعه و تجهیز بندر بین المللی کاوه، احداث خطوط راه آهن از بندر کاوه تا شبکه راه آهن سراسری در محدوده بندرعباس و تکمیل و احداث بزرگراه زمینی از بندر کاوه تا بزرگراه سراسری در سرزمین مادری با محوریت پل خلیج فارس اجرا شود.
انتهای پیام/7558