خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 25 مرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مشارکت بیش از ۲۵۲ هزار معلم دوره متوسطه در شبکه ملی یادگیری معلمان

مهر | اجتماعی و حوادث | شنبه، 25 مرداد 1404 - 09:58
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد شبکه ملی یادگیری معلمان (شمیم) گفت: تاکنون ۲۵۲ هزار معلم دوره متوسطه در این طرح مشارکت کرده‌اند.
آموزش،متوسطه،يادگيري،آموزشي،راهبران،معلمان،پياده،مرحله،شبكه، ...

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی آذرکیش، معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح اهداف نهضت توسعه عدالت آموزشی در حوزه فضا و کیفیت با تشریح گزارشی از شبکه ملی یادگیری معلمان متوسطه گفت: در این شبکه که باهدف ارتقای کیفیت آموزشی در حال انجام است؛ مخاطبین و گروه‌های هدف که در سال تحصیلی جدید در دوره متوسطه آموزش و پیاده سازی طرح را بر عهده دارند شامل معاونین آموزش متوسطه استان، شهرستان و مناطق، رؤسای ادارات، کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش و تکنولوژی، گروه‌های آموزشی و بررسی محتوای دوره متوسطه در استان، شهرستان و مناطق، اعضای دبیرخانه‌های راهبری کشوری و سرگروه آموزشی استان، شهرستان و مناطق، راهبران تحول در فرایند آموزش و یادگیری و معلمان، هنرآموزان، مدیران و معاونان مدارس دوره متوسطه می‌شوند.
وی به ابعاد توانمندسازی معلمان متوسطه اشاره کرد و گفت: سنجش و ارزشیابی، روش‌های نوین آموزش و یادگیری و روش‌های نوین آموزش و یادگیری و یادگیری متناسب با محیط آموزشی شامل چیدمان کلاس، کلاس موضوعی و… از جمله آنها هستند.
آذرکیش به سرفصل‌های آموزشی آن اشاره کرد و افزود: تحول در فرآیند آموزش و یادگیری، پیاده سازی و اجرای روش‌های نوین تدریس و رویکردهای یاددهی-یادگیری، تحول در محیط و فضاهای یادگیری، طراحی و راهبری آموزشی و..
از جمله آنها محسوب می‌شود.
وی فرایند اجرای طرح را در دو فاز دانست و گفت: فاز اول شامل آموزش و کار کارگاهی راهبران تحول است که در چهار مرحله در تابستان جاری در حال برگزاری است.
در این مرحله آموزش‌هایی برای مدرسین راهبران کشوری، راهبران و مدرسین استانی، راهبران و مدرسین شهرستانی یا منطقه‌ای و آموزش راهبران مدرسه‌ای شامل مدیر، معاونین و دبیران و هنرآموزان انجام می‌شود.
وی با تشریح فاز دوم پرداخت و ادامه داد: فاز دوم شامل آموزش و پیاده سازی طرح در مدارس و سامانه شمیم (شبکه ملی یادگیری معلمان) که شامل ۵ مرحله از جمله تشکیل کارگروه در سطوح مختلف (استان، شهرستان منطقه و مدرسه)، اجرا و پیاده سازی در سطح مدارس، آموزش تکمیلی به منظور اصلاح و بهبود اجرا و پیاده سازی مدرسه‌ای (مرحله دوم)، تدوین مستندات، تجربیات و تولید محتواهای مورد نیاز و نظارت و ارزیابی از اجرای فرایند طرح توسط دبیران و هنرآموزان در کلاس، آزمایشگاه، کارگاه و سایت مدرسه است.
معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش به استقبال معلمان از شبکه ملی یادگیری معلمان متوسطه (طرح شمیم) اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار معلم عضو شبکه شدند.
آذرکیش به جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری در دوره متوسطه اشاره کرد و افزود: آمار شرکت کنندگان متوسطه اول در این جشنواره بیش از ۱۵ هزار نفر است.
همچنین چهارمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری ویژه هنرستان‌ها نیز در حال برگزاری است و تعداد هنرآموز شرکت‌کننده در مرحله استانی ۶۱۳۸ نفر، تعداد هنرآموز خانم ۳۹۵۵ نفر، تعداد هنرآموز مرد ۲۱۸۳ نفر است.