بانک رفاه به میز خدمت مصلی کرمان نیامد
با وجود تبلیغات ستاد نماز جمعه کرمان و حضور مراجعان برای پیگیری مشکلات بانکی در مصلی، بانک رفاه به میز خدمت این هفته نیامد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، راهاندازی میز خدمت در میعادگاههای نماز جمعه یک اقدام مثبت در جهت رفع مشکلات اداری مردم است که میتواند فاصله میان مسئولان و مردم را برداشته و مدیران از نزدیک پاسخگوی ارباب رجوع ادارات خود باشند.
بروکراسی اداری همیشه از آسیبهای خدمات دستگاههای اجرایی بوده و همیشه مورد نارضایتی مردم است که در مواردی با راهاندازی میز خدمت در نقاط محروم و در محل برگزاری نماز جمعه در نقاط مختلف استان توانسته برخی از این مشکلات را برطرف و موجبات رضایتمندی مردم را ایجاد کند.
در تبلیغات انجام شده و طراحی پوستر از سوی ستاد نماز جمعه کرمان قرار بود که میز خدمت سه دستگاه اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرکت آب و فاضلاب استان و بانک رفاه در نماز جمعه 24 مرداد 1404 راهاندازی و مدیران این ادارات با حضور در نماز جمعه و قرار گرفتن پشت این میز پاسخگوی مراجعین و نمازگزاران باشند.
با پیگیری میدانی خبرنگار تسنیم از بین این سه نهاد فقط ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت آب و فاضلاب استان در میز خدمت این هفته شرکت کردند و البته در همین اقدام هم فقط تعدادی از کارمندان آمده بودند و متاسفانه مدیر دستگاه حضور نداشت که مراجعین هم به دلیل عدم حضور مدیر دستگاه اقبالی برای حضور و بیان مشکل خود نشان ندادند، چرا که از همین کارمندان قبلا در ادارات پاسخ منفی شنیده بودند و امید داشتند که در میز خدمت با دیدن مدیران این دستگاهها گرهای از مشکلات آنها باز شود.
در این میان بانک رفاه کارگران اصلا به میز خدمت مصلی کرمان نیامد، با وجود اینکه تعداد زیادی از نمازگزاران هر هفته نماز جمعه و عدهای از مردم که با دیدن پوستر تبلیغاتی ستاد نماز جمعه به مصلی کرمان آمده بودند تا مشکلات بانکی خود را پیگیری کنند اما بانک رفاه از حضور در میز خدمت نماز جمعه خودداری کرده و موجبات نارضایتی بیشتر مردم هم از این بانک و هم از مسئولان نماز جمعه شد که چرا اطلاعرسانی غیرواقعی داشتهاید.
مجید ستایشنیا، مسئول ستاد نمازجمعه کرمان، در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در کرمان با گلایمندی از عدم همکاری برخی دستگاهها و عدم حضور آنها در برگزاری میز خدمت، عنوان کرد: متاسفانه در این هفته بانک رفاه به میز خدمت نیامد و باعث نارضایتی شدید مردم شد.
وی با بیان اینکه این موضوع را از طریق بازرسی استانداری پیگیری خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: مردم این موضوعات را از چشم ستاد نماز جمعه میدانند و مدیران بانک باید پاسخگو باشند.
ستایشنیا با اشاره به اینکه حضور دستگاههای اداری در میز خدمت نماز جمعه از طریق سازمان بسیج ادارات و بازرسی استانداری هماهنگ میشود و ما فقط میز و صندلی در اختیار آنها میگذاریم، افزود: نباید با این اقدامات نسنجیده باعث نارضایتی مردم شد و مدیران در میز خدمت نماز جمعه که زمان برای آنها تعیین شده باید شخصا حضور پیدا کنند.
به گزارش تسنیم از آنجا که فلسفه راهاندازی میز خدمت پاسخگویی بدون واسطه مسئولان به مشکلات مردم در موارد مختلف و گرهگشایی از کار آنها در پیچ و خم اتاقهای ادارت است به مواردی از اهمیت راهاندازی میز خدمت میپردازیم.
وقتی که شخص مدیرکل بهعنوان عالیترین مقام اجرایی یک وزارتخانه در استان خود در طرح میز خدمت پیشگام و جلودار است باور اجرایی شدن خدمات اداری برای مردم و هم برای کارمندان بیش از پیش قابل فهم تر میشود.
درهم شکسته شدن بروکراسی اداری
میز خدمت اگر به درستی اجرا شود می تواند سد مستحکم بروکراسی را در هم بشکند.
وقتی مسئول یک دستگاه و یا سازمان بی واسطه و رو در رو با مردم ارتباط برقرار میکند باید گفت که این میز دیوار تشریفات و موانعی که بر سر راه رسیدن ارباب رجوع به مدیر بوده را از میان برداشته است.
ارتباط رو در روی مردم با مسئولان
همیشه یکی از دلایل عدم رضایت مردم در رجوع به برخی ادارات عدم مداخله به موقع مدیر دستگاه در امورات پیش روی دستگاه است.
پرواضح است مدیر یک دستگاه بیشترین اختیار و اعمال قانون در آن دستگاه را بر عهده دارد و قطعا حضور وی در ارتباط با مسائل و مشکلات مردم کارگشاتر و مثمرثمرتر خواهد بود.
ایجاد همبستگی و هم افزایی در امر خدمتگذاری
یکی از مزیت های برگزاری میز خدمت در یک فضای معنوی چون نماز جمعه است که می تواند باعث ایجاد همبستگی و هم افزایی شود.
تجمیع مدیران در کنار هم می تواند به پاسخگویی جامع تر منجر شود.
صرفه جویی در هزینه و زمان
اجتماع مدیران در یک نقطه مشخص می تواند باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها برای ارباب رجوع شود.
آنها دیگر در رفت و آمدهای فراوان زمان و وقت خود را از این اداره به آن اداره تلف و هزینه نمیکنند.
در دسترس قرار گرفتن مسئولان و بالا رفتن میزان پاسخگویی آنان
پرواضح است که در دسترس قرار گرفتن مسئولان در یک نظام مردم سالار خود یک هدف است.
شاید خیلی از مسائل و مشکلات مردم نیازمند اقدام خاصی نباشد بلکه با یک راهنمایی یا دستور میتواند باعث برطرف شدن بسیاری از مشکلات شد.
رضایت خاطر مردم
خیلی واضح است که حضور مسئولان در میان مردم همواره باعث خرسندی مردم خواهد شد حتی اگر کاری از دست آنها برنیاید.
بالاخره وقتی مردم ببینید یک مسئولی در راستای رسیدگی به مشکلات شان وقت گذاشته و اهمیت داده است همین نکته باعث رضایت خاطر می شود و امروز استقبال گسترده مردم از این طرح موید این ادعا است، میز خدمت نمادی از مردم سالاری است.
حضور مدیران در میز خدمت و وقت گذاشتن آنها برای مردم و ایضا به استقبال خواسته ها و مطالبات مردم رفتن می تواند شکلی گویا از تکریم مردم باشد.
گزارش از ثارالله انکوتی
انتهای پیام/511/.