رئیس سازمان تبلیغات: پیام اربعین باید جهانی شود/ جنگ ترکیبی ادامه دارد
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اربعین مظهر بلوغ مدیریت جهادی و فرصتی برای دیپلماسی فرهنگی است، گفت: اربعین، حرکتی بی تفاوت نسبت به مسائل مردم نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مهران، حجتالاسلام والمسلمین محمد قمی، در جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان ایلام، ضمن تقدیر از خادمان اربعین، این رویداد عظیم را نمادی از بلوغ برنامهریزی و مدیریت در ابعاد مختلف دانست و اظهار داشت: توجه به ابعاد فرهنگی و رسانهای این مهم ضرورت دارد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: در بعضی ابعاد، رشد و بلوغ برنامهریزی و مدیریت در این حوزه مشهود است که جای شکر و قدردانی دارد، به ویژه از کسانی که مسئولیتهای خاصی را بر عهده گرفتهاند.
وی با اشاره به اهمیت تقسیم وظایف مشخص در کنار حس مسئولیتپذیری عمومی، این امر را نشانهای از بلوغ دانست و گفت: این رویداد عظیم به سرانجام میرسد و جای تشکر مستقل و جداگانه از تک تک زحمتکشان و خادمین دارد
وی با بیان اینکه مسیر مهران به برکت خون شهدا در این سرزمین مهمترین و پرترددترین مسیر اربعین است، گفت: اصرار خودآگاه و ناخودآگاه مردم به طی طریق از این مسیر، خود گویای حقایق بسیاری است.
قمی به ضرورت رسیدگی فوری به برخی مسائل در ایام پیش رو اشاره کرد و گفت: پس از بازگشت کامل زوار ایرانی، باید زائران عراقی که برای زیارت امام رضا (ع) در آخر ماه صفر وارد کشور میشوند نیز جزئی از این مجموعه عملیاتی دیده شوند.
وی خواستار "ترمیمهای فوری" در ستاد اربعین استان و تهران، به خصوص در کمیته فرهنگی شد و گفت: مسئولین با صراحت و روشنی، نکات قابل برطرف شدن را مطرح کنند تا اولویت داده شود.
قمی بر لزوم ترکیب کمیته فرهنگی با حضور مجموعههای مردمی، گفت: سازوکاری مطمئن برای نمایندگی این گروهها در نظر گرفته شود پیشنهاد داد در صورتی که اگر امسال این مهم محقق نشد، حتماً در سال آینده تعبیه شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بر ضرورت ارائه تصویر کلان و جامعی از این حجم زائرین به جهان تأکید کرد و گفت: زحمت رسانهها در پوشش این حرکت عظیم جای تقدیر دارد.
وی گفت: با هدفگذاری و سیاستگذاری مناسب، پیام بزرگ و شکوهمند اربعین از طریق یک فریم عکس، یک مستند حرفهای، یا حتی یک فیلم سینمایی به دنیا مخابره شود.
وی از دستاندرکاران و خادمان اربعین خواست که این مهم را در سبد کار میانمدت یک سال دو ساله خودشان قرار دهند.
قمی با تأکید بر اینکه جنگ ما صرفاً یک جنگ نظامی نبوده و تمام نشده است، به ابعاد رسانهای، روانی و شناختی جنگ ترکیبی اشاره کرد و گفت: آتش بار آنجاها آتش بس نیست و مردم عزیز ما مورد هجمهاند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از ستاد اربعین خواست که نبض زمانه را در دست داشته باشد و پیام واضح اربعین را نسبت به جنگ ترکیبی0مخابره کند.
انتهای پیام/180/