خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 17 مرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ورود فوری راهداری گلستان به مشکل اعزام زائران اربعین

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 17 مرداد 1404 - 11:13
بی برنامگی و ناهماهنگی یکی از شرکت های حمل ونقل در اعزام زائران اربعین از گرگان، با حضور میدانی و پیگیری های لحظه ای راهداری و حمل ونقل جاده ای گلستان، به سرعت مدیریت و رفع شد؛ زائران با اتوبوس های جایگزین VIP عازم مرز مهران شدند.
زائران،اعزام،اتوبوس،گرگان،شركت،مصدقي،راهداري،ناهماهنگي،گلستا ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، در روزهای گذشته، کاروانی از زائران اربعین حسینی در پایانه مسافربری گرگان، به دلیل ضعف برنامه‌ریزی و ناهماهنگی یک شرکت حمل‌ونقل، با تأخیر در اعزام مواجه شدند.
این وضعیت، نارضایتی زائران و خانواده‌های بدرقه‌کننده را در پی داشت.
اما با ورود سرزده و میدانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان، روند اعزام زائران در کم‌ترین زمان ممکن به مسیر صحیح خود بازگشت.
عادل مصدقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در گرگان اظهارکرد: حدود ساعت 10 صبح، با حضور سرزده در قرارگاه خدمات‌رسانی به زائران در پایانه مسافربری گرگان، متوجه غیبت مسئول میز خدمت و حضور پرتعداد زائران منتظر شدم.
بررسی‌های میدانی نشان داد شرکت حمل‌ونقل مربوطه، تاریخ اعزام را اشتباه ثبت کرده و تصور می‌کرد اعزام کاروان روز 16 مرداد است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: با مشاهده این ناهماهنگی، به‌سرعت وارد عمل شدیم و در هماهنگی با صنف حمل‌ونقل استان، در فاصله حدود یک ساعت، دو دستگاه اتوبوس VIP از مسیرهای جایگزین فراهم و اعزام زائران آغاز شد.
اعتراض بحق زائران و رسیدگی سریع
مصدقی ادامه داد: با توجه به شرایط، اعتراض زائران کاملاً بحق بود.
به‌ویژه آنکه یکی از اتوبوس‌های تعیین‌شده نیز از نظر وضعیت فنی و راحتی صندلی‌ها، استاندارد نبود.
با بررسی مستقیم، مشخص شد خانواده شهید "احسان حاتملو" نیز در همین اتوبوس حضور دارند که به صورت شخصی بلیت تهیه کرده بودند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: پس از تماس تلفنی یکی از زائران با بنده، مشخص شد اتوبوس اعزام‌شده دارای نقص فنی و کولر غیرفعال است.
بلافاصله با شرکت « سیر و سفر» تماس گرفتم و طی هماهنگی با مدیریت شرکت، یک دستگاه اتوبوس مجهز و استاندارد که در حال بازگشت از تهران بود، به سمت گرگان بازگشت و جایگزین اتوبوس معیوب شد.
وی گفت: این اتوبوس بدون فوت وقت زائران را به سمت مرز مهران منتقل کرد.
خوشبختانه حدود 2 ساعت بعد، پیام تشکر چند تن از زائران و خانواده‌ها برای ما ارسال شد و از پیگیری لحظه‌ای ما قدردانی کردند.
مصدقی تأکید کرد: برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی، به‌صورت رسمی دستور تشکیل جلسه کمیسیون بررسی تخلفات حمل‌ونقل صادر شد تا عملکرد شرکت متخلف بررسی و در صورت لزوم با آن برخورد قانونی صورت گیرد.
اعزام زائران اربعین مسئولیت بزرگی است و نباید هیچ‌گونه ناهماهنگی یا سهل‌انگاری در این حوزه رخ دهد.
انتهای پیام/