راه اندازی آسانسورهای غیرفعال خطوط ۶ و ۷ به کجا رسید؟
معاون مهندسی شرکت بهرهبرداری مترو تهران از آغاز فرآیند هماهنگی با شرکت راهآهن شهری تهران و حومه برای راهاندازی آسانسورهای غیرفعال در خطوط ۶ و ۷ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری، حجتاله قائدر حمتی معاون مهندسی شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه، در حاشیه جلسه تخصصی بررسی وضعیت فنی و استاندارد آسانسورهای خطوط جدید گفت: یکی از مأموریتهای اصلی شرکت، تأمین رفاه و رضایت حداکثری مسافران است.
طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و دستورالعملهای مناسبسازی شهری، تمامی ایستگاههای مترو باید مجهز به آسانسورهای فعال و استاندارد برای استفاده سالمندان، بانوان باردار، جانبازان و افراد دارای معلولیت باشند.
وی با اشاره به اینکه برخی آسانسورها به دلیل نواقص فنی و نبود مجوزهای لازم از سوی مراجع ذیصلاح هنوز راهاندازی نشدهاند، افزود: در جلسهای با حضور مدیران ارشد شرکت بهرهبرداری مترو تهران و شرکت راهآهن شهری تهران و حومه، تصمیم گرفته شد با اولویتدهی به آسانسورهایی با طول پیمایش کمتر از ۱۱ متر، فرآیند فعالسازی آنها در اسرع وقت آغاز شود.
قائدر حمتی ادامه داد: روزانه بیش از دو میلیون سفر در متروی تهران انجام میشود.
ایجاد زیرساختهای ایمن و قابلاعتماد برای تردد اقشار خاص نهتنها یک الزام فنی، بلکه مسئولیتی اجتماعی برای ما محسوب میشود.
بر همین اساس، نصب دوربینهای نظارتی در تمامی ترازهای توقف آسانسورها در دستور کار قرار گرفته تا از منظر ایمنی و بهرهبرداری نیز شرایط مطلوبی فراهم شود.
معاون مهندسی شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه در پایان خاطرنشان کرد: با رفع موانع فنی، اخذ مجوزهای استاندارد و همکاری نزدیک میان بخشهای فنی و اجرایی، راهاندازی این آسانسورها در اولویت برنامههای شرکت بهرهبرداری قرار دارد.
ارتقا خدمات انسانمحور و تحقق مترویی دسترسپذیر برای همه اقشار جامعه، از مهمترین اهداف راهبردی ما در مسیر توسعه حملونقل عمومی پایتخت است.