خروج بزرگترین سازندگان اسباببازی آمریکا از چین - تسنیم
تعیین تعرفه های ترامپ بر صنعت اسباب بازی چین، تغییراتی را در بازار سرمایه گذاری و خروج بزرگترین سازندگان اسباب بازی از چین به سمت جنوب شرقی آسیا شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، رقابت آمریکا با چین در صنعت اسباببازی وارد فاز جدیدی شده است.
تعرفههای ترامپ بر واردات اسباببازی چینی قاعده بازی در این میدان را تغییر داده است.
در حالی که چین بزرگترین صادرکننده اسباببازی در جهان است، تعیین تعرفه 25 درصدی ترامپ بر این اقلام، علاوه بر تأثیر بر میزان واردات این محصولات به چین و نگرانی از کاهش عرضه اقلام در بازار آمریکا به ویژه در ایامی مانند کریسمس، سبب شده تا برخی از شرکتهای بزرگ این صنعت سرمایهگذاری خود از چین را کاهش دهند؛ به طوری که گفته میشود بزرگترین سازندگان اسباببازی آمریکا، تولید را از چین به جنوب شرقی آسیا میبرند.
در تازهترین اتفاقات در این حوزه، فایننشال تایمز گزارش داد متل قصد دارد سهم واردات چین را تا 2027 به زیر 10 درصد برساند؛ این واکنشی است به تعرفههای جدید که باعث افزایش هزینهها شده است.
متل، تولیدکننده اسباببازیهای عروسکهای باربی و هات ویلز در حالی این تصمیم را گرفته که در حال حاضر وارداتش از چین حدود 20 درصد است.
متل با توسعه کارخانه مونتری مکزیک و افتتاح سایت ویتنام پیشبینی میکند 50 میلیون دلار در سال از کرایه دریایی کاهش یابد.
هاسبرو نیز قراردادهای مونتاژ در هند و اندونزی را برای بیاثر کردن ریسک تنگه تایوان نهایی کرده است.کارشناسان هشدار میدهند جابهجایی سریع ممکن است چالش نیروی کار و افزایش بهای مواد اولیه در آسیای جنوبشرقی ایجاد کند.
تغییر رویکرد در سرمایهگذاری در حوزه صنعت اسباببازی، در حالی است که چین همچنان پرقدرتترین کشور در حوزه صنایع فرهنگی است.
درآمد چین تنها در سال 2023، 317 میلیارد دلار از صنایع خلاق بوده است.
صادرات کالاهای خلاق در چین 250 میلیارد دلار و صادرات خدمات خلاق 67 میلیارد دلار تخمین زده شده است.
انتهای پیام/