خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 07 مرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تاکید بر توسعه سهم بازار کالاهای ایرانی در بازارهای صادراتی

تسنیم | اقتصادی | سه شنبه، 07 مرداد 1404 - 08:53
در نشست هم اندیشی رایزنان بازرگانی ج.ا ایران در کشورهای هدف صادراتی، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ضمن اشاره به ظرفیت های مختلف کشور در حوزه تجارت خارجی، بر رصد بازار و توسعه سهم بازار کالاهای ایرانی در کشورهای هدف صادراتی تاکید کرد.
تجارت،توسعه،رايزنان،بازرگاني،هدف،سازمان،ايران

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست هم‌اندیشی رایزنان بازرگانی ج.ا در کشورهای هدف صادراتی با حضور محمدعلی دهقان دهنوی، مرتضی صالحی قائم مقام رئیس کل، مدیران سازمان توسعه تجارت ایران در دفتر رئیس کل سازمان برگزار و مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان در حوزه توسعه بازارها هدف صادراتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست، معاون وزیر صمت ضمن اشاره به ظرفیت‌های مختلف کشور در حوزه تجارت خارجی خواستار رصد بازار و مطالعه دقیق بازراهای مختلف و توسعه سهم بازار کالاهای ایرانی در کشورهای هدف صادراتی شد.
دهقان دهنوی بر توجه جدی به رویدادهای مهم سایر کشورها تاکید کرد و افزود: ایجاد ارتباط موثر و زمینه حضور فعالان تولید و تجارت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای کشورهای هدف یکی از مهم‌ترین ماموریت رایزنان بازرگانی ایران است.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اثرگذاری اقدامات و برنامه‌ها را در توسعه واقعی تجارت ایران با سایر کشورها را مهم دانست و گفت: توسعه ارتباطات و تعاملات و انجام اقدامات زمانی قابل قبول است که موثر و نتیجه بخش باشد، یعنی باید در نهایت به توسعه تجارت و ایجاد زمینه‌های جدید تجاری منجر شود.
وی یکی از ماموریت‌های مهم رایزنان بازرگانی را رفع موانع و مشکلات احتمالی بر سر راه تجارت دانست و اضافه کرد: پدید آوردن راه‌های جدید و ایده‌های نو برای توسعه تجارت و تعاملات تجاری از رویکردهای مهم در حوزه ماموریت رایزنان بازرگانی در سایر کشورها است.
انتهای پیام/