خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 06 مرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

با شیوه‌های رایج کلاهبرداری در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید

مهر | بازار | دوشنبه، 06 مرداد 1404 - 14:29
پشت وعده‌ های رنگارنگ و جذاب دنیای دیجیتال مارکتینگ، یک حقیقت تلخ نهفته است؛ حقیقتی که کمتر کسی آن را بازگو می کند: کلاهبرداری‌ های سیستماتیک و دزدی از اعتماد شما.
واقعي،تيمي،قرارداد،كابوس،دنياي،اعتماد،كسب،پايان،ماركتينگ،درو ...

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بیدار شدن از خواب و دیدن اینکه تمام سرمایه‌ای که با هزار امید و آرزو برای توسعه کسب و کارتان کنار گذاشته بودید، در چشم بر هم زدنی به باد رفته، کابوسی واقعی است که متأسفانه روزانه کارآفرینان بسیاری آن را تجربه می‌کنند.
پشت وعده‌های رنگارنگ و جذاب دنیای دیجیتال مارکتینگ، یک حقیقت تلخ نهفته است؛ حقیقتی که کمتر کسی آن را بازگو می‌کند: کلاهبرداری های سیستماتیک و دزدی آشکار از اعتماد شما.
در این بازار پر از آژانس‌های تبلیغاتی که مثل قارچ بعد باران سر برمی آورند، تشخیص یک شریک واقعی و قابل اعتماد به امری سخت و پرخطر تبدیل شده است.
وعده‌های دروغین، گزارش‌های پر زرق و برق و اصطلاحات پیچیده تنها تله هایی هستند که در نهایت شما را به پرتگاه ورشکستگی و نابودی اعتبار می‌ کشانند.
آیا می‌دانید پشت پرده این شرکت‌های تبلیغاتی فیک و سودجو چه می‌گذرد؟
می‌خواهید بدانید چگونه ترفندهای کثیف آنها، کسب و کار شما را نابود می‌کنند؟
اگر نمی‌ خواهید جزو آمار قربانیان این دنیای تاریک باشید، این مطلب را تا انتها بخوانید.
بدترین شیوه‌های کلاهبرداری در دنیای دیجیتال مارکتینگ!
۱.
وعده‌های دروغین و گزارش‌های جعلی: رؤیاهایی که به کابوس بدل می‌شوند
چه کسی است که نداند امروز بازار "رشد انفجاری"، "بازگشت سرمایه شگفت انگیز" و "جذب میلیون‌ها مشتری" چقدر داغ است؟
آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، درست مثل یک شعبده باز حرفه ای، با کلمات بازی می‌ کنند و وعده‌ هایی می‌ دهند که از واقعیت فاصله زیادی دارند.
آن‌ ها با چرب‌ زبانی و مثال‌ های خیالی از شرکت‌ های بزرگ، شما را متقاعد می‌ کنند که تنها راه نجات کسب‌ و کار شما، سپردن آن به دستان توانمند آنهاست.
اما آیا می‌دانید پشت این وعده‌های براق و آمار و ارقام خیره کننده چه پنهان است؟
دروغی بزرگ!
این آژانس‌ها با استفاده از داده های ساختگی و آمارهای جعلی، تصویری خیالی از موفقیت به شما ارائه می‌ دهند.
تصور کنید به مدیر یک کسب‌ و کار اعتماد کرده‌ اید و گزارش‌ های ماهانه‌ ای دریافت می‌ کنید که نشان از افزایش چشمگیر مخاطب و فروش دارد، اما در واقع، آن رشد فقط روی کاغذ است!
شاید برایتان عجیب باشد، اما بسیاری از این آژانس‌ ها، برای نشان دادن "رشد"، از ربات‌ های ترافیک‌ زا استفاده می‌ کنند.
بله، ربات‌ هایی که بدون اینکه حتی یک نفر از محصولات شما را بخرد یا خدماتی از شما دریافت کند، به وب‌ سایت شما هجوم می‌ آورند و آمارهای بازدید را به طرز عجیبی بالا می‌برند.
۲.
قراردادهای پیچیده و حقه‌های قانونی
تا به حال شده است که قراردادی را امضا کنید و احساس کنید در حال خواندن یک متن حقوقی فوق سری هستید که برای فهمیدنش نیاز به دکترای حقوق دارید؟
عجیب نیست اگر قرارداد همکاری با آژانسی پر از بندهای مبهم و کلمات پیچیده باشد که فهمیدن آن برای شما دشوار است.
این پیچیدگی عمدی است!
بسیاری از این قراردادها آنقدر هوشمندانه طراحی شده‌اند که در صورت عدم رضایت، امکان فسخ یا شکایت را به طور کامل از شما می‌گیرند.
شاید با خود فکر کنید "من قراردادی امضا کرده‌ام پس باید صبر کنم"؛ اما این صبر می‌تواند برای کسب و کارتان مهلک باشد.
بسیاری از این شرکت‌ها با ترفندهای حقوقی زیرکانه، خود را از هر مسئولیتی مبرا می‌کنند و شما را در بند تعهداتی می‌ بینند که فقط به نفع آنهاست.
تصور کنید برای فسخ قرارداد، مجبور شوید جریمه‌ های نجومی پرداخت کنید، یا حتی بدتر، با وجود عدم ارائه خدمات مناسب، موظف به پرداخت کل مبلغ قرارداد باشید!
قبل از امضای هر سندی، خوب چشمانتان را باز کنید و بدانید هر کلمه در آن قرارداد، می‌تواند یک مین پنهان باشد!
۳.
وابستگی مصنوعی؛ هزینه‌های بی پایان برای نتیجه صفر!
این آژانس‌ها به خوبی می‌دانند چطور شما را وابسته به خود نگه دارند.
این وابستگی، یعنی پرداخت‌های مستمر و تمدید قراردادهای بی پایان بدون هیچ نتیجه ملموس و رشد واقعی.
آن ها با شگردهای مختلف، شما را در چرخه‌ ای از هزینه‌ های اضافی و وعده‌ های بی‌ پایان گرفتار می‌ کنند.
شاید احساس کنید چاره‌ای جز ادامه همکاری ندارید، چون به نظر می‌رسد بدون آنها هیچ پیشرفتی نخواهید داشت؛ اما حقیقت این است که بسیاری از این همکاری‌ها فقط یک دام برای خالی کردن جیب شماست.
آن ها ممکن است اطلاعات حیاتی وب‌ سایت شما را در اختیار نگذارند، یا دسترسی‌ های لازم را به شما ندهند تا همیشه برای کوچک‌ ترین تغییرات هم به آن‌ ها وابسته باشید.
یا شاید به بهانه "به‌ روزرسانی الگوریتم‌ های گوگل" یا "تغییرات در پلتفرم‌ ها"، شما را مجبور به پرداخت هزینه‌ های جدید و بی‌ مورد می‌ کنند.
این وابستگی مصنوعی، مثل یک سرطان خزنده، تمام منابع مالی کسب‌ و کار شما را می‌ بلعد و در نهایت، جز پوسته خالی از شما باقی نمی‌ ماند.
۴.
کم کاری، بی توجهی و عدم شفافیت
شاید فکر کنید وقتی با یک آژانس بزرگ و خوشنام قرارداد می‌بندید، تیمی از متخصصان کاربلد پشت پروژه شما قرار می‌گیرند.
اما در بسیاری از موارد، تیمی کوچک، بی تجربه و شاید حتی دانشجو پشت پروژه شما قرار می‌گیرد.
شما حتی نمی دانید چه کسی کار شما را انجام می‌ دهد و چطور!
پاسخ‌های دیرهنگام، گزارش‌های ناقص و توجیه‌های بی منطق، تنها بخشی از این بی توجهی است.
وقتی سوالی می‌ پرسید، ساعت‌ ها یا حتی روزها طول می‌ کشد تا جوابی بگیرید، و آن جواب هم اغلب مبهم و بی‌ فایده است.
آن‌ ها از شفافیت فرار می‌ کنند، چون چیزی برای نشان دادن ندارند!
آن‌ ها نمی‌ خواهند شما بدانید که هیچ استراتژی واقعی وجود ندارد و هیچ تلاش معنی‌ داری برای رشد شما انجام نمی‌ شود.در نهایت، پروژه شما به یک مُرداب تبدیل می‌ شود که در آن هیچ رشدی اتفاق نمی‌ افتد و شما با یک عالمه هزینه و صفر نتیجه، تنها می‌ مانید.
کابوس را پایان دهید: راه حل چیست؟
شاید با خواندن این حقایق تلخ، ترس وجودتان را فرا گرفته باشد.
اما نگران نباشید، هر کابوسی پایانی دارد!
شما مجبور نیستید در این گرداب فرو بروید.
تنها راه نجات شما، انتخاب آگاهانه و هوشمندانه است.
دیگر به وعده‌های دروغین گوش ندهید، دیگر به قراردادهای مبهم اعتماد نکنید.
شما لایق تیمی که با شفافیت، صداقت و تخصص واقعی در کنار شما باشد.
تیمی که به جای وعده‌های توخالی، نتایج ملموس و قابل اندازه گیری را به شما ارائه دهد.
تیمی که از هر گونه کلاهبرداری و پنهان کاری دوری کند.
آیا آماده‌اید تا از این کابوس خلاص شوید و کسب و کار خود را در مسیر واقعی رشد قرار دهید؟
همین حالا با آژانس تبلیغاتی نوان تماس بگیرید.
ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید با صداقت و تخصص، در دنیای آنلاین بدرخشید.
کابوس را به رؤیا تبدیل کنید!
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.