خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 14 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وجود 120 هزار کلاس درس تخریبی در کشور

فارس | استان‌ها | پنجشنبه، 20 تیر 1398 - 14:35
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:120 هزار کلاس درس در کشور نیازمند تخریب و بازسازی است که محقق کردن این مهم نیازمند اعتبار کلان است.
آموزش،مجلس،كشور،تحقيقات،كميسيون،شوراي،اسلامي،نيازمند،پرورش،ر ...

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:120 هزار کلاس درس در کشور نیازمند تخریب و بازسازی است که محقق کردن این مهم نیازمند اعتبار کلان است.
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جلسه جمع‌بندی سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و معاونان و نمایندگان دولت صبح امروز در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
ابراهیم صالحی‌عمران رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور در سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به خراسان‌جنوبی، گفت: نیازمند تجهیز و تکمیل گارگاه‌های آموزشی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای هستیم.
وی از اجرای 300 پروژه عمرانی در سطح دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور خبر داد و افزود: برای سال تحصیلی جاری 130 نفر اعلام ظرفیت شده و برای جذب بیشتر دانشجو در دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای نیازمند تجهیز دانشگاه‌ها هستیم.
تغییر سرفصل‌های درسی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته
صالحی‌عمران با بیان اینکه امسال تمام سرفصل‌های درسی دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته تغییر می‌کنند، بیان داشت: همچنین در سال جاری 13 رشته کارشناسی ناپیوسته را در این استان افزایش دادیم.
حسین سیمایی‌صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص مراکز علمی از نظر کمی شاهد پیشرفت و توسعه‌های خوبی بودیم.
وی بر لزوم توجه به ارتقای کیفیت آموزش عالی تأکید و تبیین کرد: در آموزش عالی باید به سمت انسجام باشیم نه انحلال و برای کیفیت و قدرتمند شدن در آموزش عالی تلاش کرد.
نمی‌توان نسخه واحدی برای کشور پیچید
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه خراسان‌جنوبی قطب دانشگاهی است، بیان داشت: نمی‌توان نسخه واحدی برای کشور پیچید لذا با سفر به استان‌ها به دنبال اجرای سیاست‌های درست هستیم.
سیمایی‌صراف اعلام کرد: در قانون مکلف شدیم دانشگاه‌ها را به سمت بین‌المللی شدن هدایت کنیم و خراسان‌جنوبی این ظرفیت را دارد و باید ضمن رعایت مباحث امنیتی، از افراط و تفریط پرهیز شود.
حجت‌الاسلام علی عسکری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر مجموع املاک مدارس خراسان‌جنوبی دو هزار و ۲۱۸ ملک است، گفت: یک هزار و ۷۰ ملک آموزش و پرورش در خراسان‌جنوبی فاقد سند مالکیت است.
وی اتمام پروژه‌های نیمه تمام در استان‌ها را از اولویت‌ها دانست و بیان داشت: اگر بودجه و اعتبارات در اختیار باشد برای سنددار کردن املاک و ایجاد درآمد پایدار از آن‌ها تمرکز خاصی خواهیم داشت.
کاهش منابع درآمدی کشور
محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: پایه و اساس کشور در فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی به آموزش و پرورش برمی‌گردد و امیدواریم دغدغه‌های این حوزه کاهش یابد.
وی با اعلام اینکه صدور مجوز و افزایش رشته‌های دانشگاهی نیاز به اعتبار مالی ندارد، تبیین کرد: امسال منابع درآمدی کشور کاهش یافته اما علی‌رغم تنگناهای بودجه‌ای تلاش می‌شود در حق آموزش و پرورش کوتاهی نشود.
وجود 120 هزار کلاس درس تخریبی در کشور
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:120 هزار کلاس درس در کشور نیازمند تخریب و بازسازی است که محقق کردن این مهم نیازمند اعتبار کلان است.
زاهدی افزایش بودجه نوسازی مدارس را به دلیل عملکرد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: برخی مسائل مانند احداث مدرسه و واحد دانشگاهی و خوابگاهی نیازمند بودجه و برنامه‌ریزی جداگانه است.
قول رئیس کمیسیون آموزش مجلس در استان
وی با اشاره به سفر دو روزه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به خراسان‌جنوبی، گفت: مسائل و مشکلات مطرح شده در خراسان‌جنوبی بررسی و کمک خواهیم کرد مشکلات آموزش و پرورش این استان طی سه سال آینده به نرمال کشوری برسد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه سفر به استان‌ها به ما دیدگاه میدانی خوبی از مشکلات و توانمندی‌ها می‌دهد، تصریح کرد: حضور میدانی در استان‌ها اثرات خوبی در شورای عالی آموزش کشور برای مباحث بودجه‌ای و قانون‌گذاری دارد و می‌توانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای رفع مشکلات داشته باشیم.
زاهدی با تأکید بر اینکه نقش دانشگاه‌ها در خراسان‌جنوبی تنها آموزش و پژوهش نیست بلکه در امنیت و نگهداشت جمعیت نیز اثرگذار است، تبیین کرد: هماهنگی بین واحدهای آموزش عالی و آموزش و پرورش باید ایجاد شود.
انتهای پیام/69039/ج/ق