خانه زوجی که در جنگ ۱۲ روزه به استودیوی رادیو تبدیل شد
در جریان جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه ایران، یک زوج رسانهای برای تولید برنامه رادیویی «ایران ما» در رادیو جوان یک استودیوی خانگی راه اندازی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد مرادیان تهیهکننده رادیو جوان به همراه همسرش زهرا محمودی گوینده رادیو جوان با استفاده از تجهیزات ساده و راهاندازی یک استودیوی خانگی، تصمیم گرفتند هر شب ۲ ساعت برنامه ای حماسی، امیدبخش و تعاملی را برای پخش در رادیو جوان آماده و ارسال کنند.
حامد مرادیان با اشاره به کار با همسرش و راه اندازی این استودیوی خانگی به خبرنگار مهر گفت: وقتی جنگ آغاز شد، استودیوهای تولید در دسترس اهالی رادیو نبود و بسیاری از برنامهها متوقف شدند.
به خصوص در روزهای آغازین جنگ، رادیو نیاز به برنامه های پشتیبان استاندارد داشت، بنابراین من و همسرم خانه را به یک قرارگاه رسانهای کوچک تبدیل کردیم.
وی اضافه کرد: با هدف تولید برنامه برای شرایط بحران، با حفظ کیفیت و استانداردهای رادیو با کمترین تجهیزات برنامه سازی کردیم تا به وظیفه خودمان عمل کنیم.
مرادیان با اشاره به اختلالات اینترنت در آن روزها عنوان کرد: به جهت اختلال در اینترنت و اهمیت سرعت برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در شرایط بحران در ارسال برنامه و بازشنوایی ناظران با مشکل مواجه بودیم اما ضرورت داشت که برنامه از هر نظر همسو با سیاست های روز کشور باشد و اینها حساسیت کار را افزایش می داد.
زهرا محمودی همسر این تهیه کننده نیز اضافه کرد: ما در برنامه ای که در نظر گرفته بودیم گفتگو با کارشناسان در حوزه های مختلف مثل تحلیلگران سیاسی و روابط بین الملل را هم داشتیم تا روایتی واقعی و درست از جنگ را برای شنوندگان ترسیم کنیم.
بازخوردهای خوبی هم داشتیم و شنوندگان رادیو با پیامها و تماسهایشان، با امید بخشی، حس شجاعت و وطن دوستی و همچنین ایمان به نیروهای مسلح ایران، انگیزهای قوی برای ادامه تولید این برنامه به ما منتقل کردند.
وی اضافه کرد: در آن مدت ما فقط تولیدکننده محتوا نبودیم؛ ما یکتکه از پازل همبستگی مردم ایران بودیم.
مردم خودشان بلد بودند چطور مقاومت کنند، ما فقط آن را شنیدیم و بازتاب دادیم.
این گوینده رادیو یادآور شد: محتوای این برنامه شامل گفتگو با کارشناسان حوزههای سیاسی، روانشناسی، رسانه و امنیت، متن های حماسی، انعکاس پیامهای متنی و صوتی شنوندگان و همچنین گفتگو با مخاطبان رادیو و ساخت آنونس ها و آیتمهایی با محوریت امید، وطندوستی و همبستگی ملی بود.
به گفته این زوج رسانهای، هدف اصلی آنها تقویت روحیه مردم، مقابله با اضطرابهای ناشی از فضای جنگ و حفظ جریان اطلاعرسانی امیدبخش در کنار رسانه ملی بوده است.