آیا خودروهای اقتصادی میتوانند به صنعت خودروسازی ایران کمک کنند؟
یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به افزایش تولید خودروهای اقتصادی درمورد این نوع خودروها توضیحاتی داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو درمورد افزایش تولید خودروهای اقتصادی گفت: خودروی اقتصادی خودرویی است که تیراژش بالاست و در چارچوب استانداردها، حداقل آپشنها را دارد.
مثلاً تا چند سال پیش، خودروی L۹۰ یک خودروی اقتصادی عالی بود که هنوز هم از نظر تعمیر و نگهداری و ایمنی راضیکننده است ولی ممکن است صندلی آن بسیار راحت نباشد و این یک خودروی اقتصادی ولی شرط آن تولید انبوه و بالای یک میلیون در سال است.
کاکایی ادامه داد: هر چیزی در زمان خودش استاندارد است و استانداردها به طور مداوم بهروز میشوند.
مثلاً L۹۰ خودروی اقتصادی امروزی نیست و تغییراتی باید انجام شود.
خودروهایی مثل پراید و پژو پارس که حذف شدند جایگزینشان خودروهای اقتصادی نبوده است.
چون یک مشکل بزرگ اساسی در کشور داریم و آن هم، تعدد خودروسازان و سیاستهای غلط کشور است.
این کارشناس صنعت خودرو افزود: در کره جنوبی، یک خودروساز بزرگ به نام هیوندای کیا وجود دارد و ۸ میلیون خودرو در کره و دنیا تولید میکند ولی در کشور، ۳۹ خودروساز داریم و ۱۰ مورد آنها سواریساز هستند و هیچ کدامشان به یک میلیون خودرو در سال نمیرسند.
بالاترین تیراژ خودرویی در کشور پراید بوده و در سال، بیشترین تیراژی که داشته ۵۰۰ هزار بوده است.