تحول در نظام آموزشی استان سمنان با مهارتمحوری و الگوی مدرسه تراز
سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از تحول در نظام آموزشی استان با مهارتمحوری و الگوی مدرسه تراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم شریفی شامگاه یکشنبه در نشست تخصصی تشریح سیاستها و برنامههای تحولی با حضور جمعی از اعضای شورای معاونین ادارهکل و ادارات شهرستانهای گرمسار، آرادان، سرخه، سمنان و مهدیشهر با اشاره به ضرورت تحول در روشهای سنتی، اظهار داشت: ذهنیتهای قدیمی، نتایج تکراری تولید میکنند و برای دستیابی به رشد واقعی، باید چارچوبهای گذشته را شکست و با اقدامات نوآورانه به سمت دستاوردهای جدید حرکت کرد.
وی مهارتمحوری را اساس تحول در نظام آموزشی دانست و افزود: مدرسه آینده باید بر ترکیب دانش نظری و مهارتهای عملی تمرکز کند تا پاسخگوی نیازهای نسل جدید باشد و در همین راستا، اجرای طرح اجتماعات یادگیری برای معلمان دوره ابتدایی در گروههای ۱۵ تا ۲۰ نفره بهصورت حضوری و مجازی آغاز شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با اشاره به توسعه این طرح در دوره متوسطه با عنوان شمیم (شبکه ملی یادگیری معلمان) خاطرنشان کرد: برنامههای توانمندسازی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین به زودی اجرایی خواهد شد.
شریفی با توجه به برنامهریزی برای سال تحصیلی جدید، بر لزوم کیفیتبخشی به محیطهای آموزشی و مدیریت مدارس، تأکید و تصریح کرد: در سال جاری، طرح ایجاد مدرسه تراز، پیشرفت ۵۰ درصدی داشته و برای نوسازی خوابگاههای دانشآموزی و بازسازی ۱۷ دبیرستان شبانهروزی استان نیز ۶۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص گرفته است.
وی با بیان اینکه عدالت آموزشی تنها به تجهیزات محدود نمیشود، گفت: ارتقای کیفیت تدریس، چیدمان فضای آموزشی و نظارت بر سامانههای ایاب و ذهاب و لباس فرم دانشآموزان از الزامات این مسیر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در پایان با اشاره به ضرورت ارتقای کیفی و کمی هنرستانهای فنی و حرفهای به تبیین مدل اجرایی طرح توانا در دوره ابتدایی و سفر یادگیری در دوره متوسطه پرداخت.