خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 05 مرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اجلاسیه‌های نماز باید مخاطبان جدید جذب کند - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 05 مرداد 1404 - 10:53
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: اجلاسیه های نماز باید از حالت کلیشه ای خارج شده و مخاطبان جدید جذب کند.
نماز،اقامه،ستاد،همدان،اربعين،تمركز،فناوري،استان،فرهنگ

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی امروز در نشست ستاد اقامه نماز استان همدان، گفت: گفتمان‌سازی به تنهایی کافی نیست و باید برنامه‌ریزی هدفمندتری برای جذب اقشار مختلف انجام شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد شرکت‌کنندگان این اجلاسیه‌ها خود اهل نماز هستند و لازم است برای جلب مخاطبان جدید تلاش بیشتری شود افزود: هماهنگی میان ستاد اقامه نماز، ستاد اربعین و ستاد عتبات برای برپایی اقامه نماز ضروری است.
امام جمعه همدان پیشنهاد داد مسئولیت اقامه نماز در ایام اربعین به ستاد عتبات و اربعین استان واگذار شود تا از تداخل وظایف جلوگیری شود و عنوان کرد: با وجود 130 موکب فعال در استان که بیش از 90 درصد آنها نماز جماعت برگزار می‌کنند،
تمرکز بر کودکان و فناوری‌های نوین در ترویج فرهنگ نماز
استاندار همدان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت نسل آینده در شکل‌گیری جامعه، گفت: کودکان و نوجوانان با وجود برخی ساختارهای موجود، همچنان در برنامه‌های مرتبط با نماز، حضور کمرنگی دارند.
لازم است توجه ویژه‌ای به این گروه داشته باشیم، چرا که پایه‌گذاران آینده فکری، فرهنگی و اجتماعی کشور هستند.
حمید ملانوری‌شمسی با تأکید بر لزوم به‌کارگیری فناوری‌های نوین، به‌ویژه هوش مصنوعی، در مسیر گسترش فرهنگ نماز افزود: اگر حوزه فرهنگ از فناوری عقب بماند، دچار عقب‌ماندگی جدی خواهیم شد.
باید مشخص کنیم دقیقاً در چه حوزه‌هایی و با چه برنامه‌ریزی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: تنها اشاره به اهمیت اقامه نماز در میان فرزندان یا فناوری کافی نیست و باید تمرکز، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری واقعی داشته باشیم تا به نتایج ملموس و اثربخش برسیم.
ملانوری در پایان سخنانش افزود: پیشنهاد ما این است که با تمرکز بر دو محور کلیدی کودک و نوجوان و فناوری در خدمت ترویج نماز به‌عنوان راهبردی اثربخش برای دستیابی به خروجی‌های مؤثر در این حوزه اقدام شود.
انتهای پیام/