خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 01 مرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هم‌افزایی مردم و خیرین راه‌گشای تحقق عدالت آموزشی در سمنان - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 31 تیر 1404 - 19:12
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان سمنان با اشاره به چالش های زیرساختی در حوزه آموزش، خواستار افزایش تعامل خیرین و فعالان اقتصادی برای توسعه فضاهای آموزشی شد و تحقق عدالت آموزشی را در گرو حمایت های گسترده دانست.
آموزشي،استان،خيرين،نيازمند،رفع،تأكيد،سمنان،فعالان،تأمين

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، روز سه‌شنبه در نشستی با جمعی از نیکوکاران و فعالان اقتصادی استان، با تأکید بر مشارکت مؤثرتر این گروه‌ها، بر لزوم نوسازی و توسعه مدارس در مناطق مختلف استان تأکید کرد.
وی با بیان اینکه برخی از واحدهای آموزشی استان شرایط ایمن و مناسبی ندارند، افزود: تأمین فضاهای استاندارد آموزشی نیازمند حرکت جمعی است و این امر بدون همراهی خیرین و هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط، به‌ویژه اداره‌کل امور مالیاتی، قابل تحقق نیست.
جمعه‌ای نابرابری در دسترسی به آموزش با کیفیت را یکی از چالش‌های جدی دانست و اظهار داشت: فاصله آموزشی بین مناطق مختلف نباید ادامه‌دار باشد و رفع این فاصله، نیازمند مشارکت مردمی و رویکردی عدالت‌محور در مدرسه‌سازی است.
وی همچنین با اشاره به ضرورت توانمندسازی مجامع خیرین در شهرستان‌ها گفت: برای رفع مشکلات آموزشی، نباید صرفاً چشم‌انتظار حمایت‌های دولتی بود، بلکه باید از ظرفیت‌های محلی بهره گرفت و خود مردم برای حل مسائل وارد عمل شوند.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان ادامه داد: نقش فعالان اقتصادی در تأمین منابع و اجرای پروژه‌های مدرسه‌سازی، بسیار مؤثر است و امیدواریم این همراهی‌ها روندی مستمر و رو به رشد داشته باشد.
او در بخش دیگری از سخنان خود، از عملکرد برخی خیرین در سال‌های اخیر قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود که با تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری اجتماعی، گام‌های مؤثرتری برای رشد متوازن آموزشی در استان برداشته شود.
جمعه‌ای در پایان با تأکید بر اینکه عدالت آموزشی نیازمند عزم همگانی است، گفت: آرزو داریم روزی برسد که همه دانش‌آموزان کشور در شرایطی برابر تحصیل کنند و دیگر نیازی به مداخلات خیرخواهانه برای رفع کمبودهای ابتدایی وجود نداشته باشد.
انتهای پیام/363/