وزیر راه: پروژههای زیربنایی با مشارکت بخش خصوصی سرعت و کیفیت میگیرند - تسنیم
وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی آزادراه پردیس–هراز می تواند گره ترافیکی شرق استان تهران را باز کند و هم زمان در خدمت تمرکززدایی از پایتخت باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی، در این مراسم با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه زیرساختها اظهار داشت: آزادراه پردیس–هراز نمونهای از پروژههایی است که با حمایت کامل بخش خصوصی آغاز شده و بهواسطه این مشارکت، پیشبینی میشود با سرعت و کیفیت مناسبی به نتیجه برسد.
وی تأکید کرد: پروژههایی که بخش خصوصی در آنها نقش پررنگتری ایفا کرده، پایداری بیشتری داشته و خدمات بهتری به مردم ارائه دادهاند؛ از همین رو در دولت چهاردهم تلاش داریم تا اعتماد بخش خصوصی را بیش از گذشته جلب کنیم.
صادق با اشاره به اهداف کلان دولت در حوزه مدیریت شهری گفت: تهران امروز بهدلیل اجرای طرحهای کلان بدون توجه به ظرفیت جمعیتی و ملاحظات زیستمحیطی، در معرض تهدید تبدیلشدن به یک شهر بیپناه قرار دارد.
بر اساس دستور رئیسجمهور، بازنگری بنیادی در نحوه ساختوساز، اشتغال و تمرکز جمعیت در پایتخت آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای مؤثر برای اجرای این سیاست، تسهیل مسیرهای دسترسی به تهران و شهرهای اطراف و کاهش تمرکز جمعیتی در پایتخت است.
پروژه آزادراه پردیس–هراز میتواند نقش کلیدی در تحقق این هدف ایفا کند.
عضو کابینه دولت چهاردهم در ادامه با اشاره به جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه کشورمان تصریح کرد: درست همانگونه که در دوران دفاع مقدس ملت ایران ایستادگی کرد، امروز نیز در کمتر از یک ماه پس از پایان این جنگ، پروژههای زیرساختی در استانهای مختلف از جمله تهران، آذربایجان شرقی و غربی و مرکزی با قدرت آغاز شده است.
وی با بیان اینکه روز یکشنبه گذشته نیز در راهآهن شاهد جذب 8.8 همت سرمایهگذاری بخش خصوصی بودیم، افزود: انگیزه ما برای ساخت و اقتدار بیشتر کشور، ریشه در وقتشناسی و پایداری مردم دارد.
این حضور مردمی، مسئولیت مدیران را در پاسخگویی به مطالبات دوچندان میکند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سیاستهای وزارتخانه در حوزه مسکن گفت: ما بر آنیم که مسکن صرفاً به تحویل واحدها محدود نباشد؛ بلکه تأکید داریم خدمات زیربنایی و روبنایی همزمان با ساخت مسکن تکمیل شود.
همچنین زمینهایی که به مردم واگذار میشود باید قابلیت ساخت داشته باشند.
وی درباره نحوه جذب سرمایهگذاری در پروژههای عمرانی تصریح کرد: بخشی از منابع مالی از مسیر مولدسازی تأمین میشود، اما نه از طریق تخریب باغات و تبدیل آنها به برج، بلکه با فعالسازی اراضی بدون موانع زیستمحیطی که امکان توسعه پایدار دارند.
صادق با تأکید بر ضرورت پرهیز دولت از دخالتهای غیرضروری در امور بخش خصوصی گفت: اگر دولت با شفافیت عمل کند و بستر لازم را برای اعتماد متقابل با بخش خصوصی فراهم آورد، قطعاً شاهد تحقق اهداف توسعهای خواهیم بود.
بر اساس این گزارش، آزادراه پردیس–هراز در ادامه مسیر آزادراه تهران–پردیس از کیلومتر 22 این محور آغاز شده و با عبور از شمال شهر بومهن، به واریانت امامزاده هاشم و پیش از پل آبعلی متصل میشود.
این پروژه علاوه بر کاهش چشمگیر ترافیک، در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا نیز نقش مؤثری خواهد داشت.
انتهای پیام/