خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 31 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اجرای آزادراه پردیس - هراز مطالبه ملی است؛ مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی

مهر | اقتصادی | سه شنبه، 31 تیر 1404 - 09:12
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: آزادراه پردیس - هراز سال‌ها به‌عنوان یکی از مطالبات جدی مردم منطقه و استان مطرح بوده و طی یک دهه اخیر نیز به یک مطالبه ملی تبدیل شده بود.
پروژه،آزادراه،تهران،استان،خالقي،شهرسازي،مسير،اجرايي،خط

به گزارش خبرنگار مهر، رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، امروز (سه‌شنبه، ۳۱ تیر) در آئین آغاز عملیات اجرایی آزادراه پردیس - هراز، با تأکید بر اهمیت راهبردی این پروژه گفت: این آزادراه حلقه مفقوده اتصال شرق استان تهران به نقاط شمالی کشور به شمار می‌رود.
وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در اجرای پروژه افزود: مهم‌ترین بخش این پروژه، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که در راستای تحقق شعار سال و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور ارزیابی می‌شود.
خالقی تصریح کرد: طراحی این مسیر شامل چهار خط عبوری در قالب دو باند رفت و برگشت به طول ۱۲ کیلومتر و عرض ۲۸.۶ متر است که در ادامه به آزادراه تهران - شمال و سایر شریان‌های اصلی متصل می‌شود.
این مسیر از منظر فنی و ترافیکی، گره‌های ارتباطی مهمی را پوشش خواهد داد.
وی ادامه داد: این پروژه که حلقه مفقوده‌ای در کریدور شمال شرق تهران محسوب می‌شود، اتصال پایتخت به استان‌های شمالی را تسهیل می‌کند.
وی افزود: این آزادراه ۱۲ کیلومتری، سال‌ها به‌عنوان یکی از مطالبات جدی مردم منطقه و استان مطرح بوده و طی یک دهه اخیر نیز به یک مطالبه ملی تبدیل شده بود.
طبق بررسی‌ها و مطالعات اولیه این پروژه در اوایل دهه ۹۰ انجام شده بود، اما به سرانجام نرسید.
که مجدد با دستور وزیر راه و شهرسازی زمینه‌ساز آغاز عملیاتی این پروژه شد.
خالقی ادامه داد: امیدواریم با شروع رسمی عملیات اجرایی، این آرزو که سال‌ها در انتظار تحقق بود، به نتیجه برسد و در طول دوره اجرایی پروژه، به اتمام برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان گفت: این پروژه ۱۲ کیلومتری، از جمله طرح‌های سنگین در حوزه زیرساختی محسوب می‌شود که شامل چهار دستگاه پل، ۶.۵ کیلومتر تونل و مسیر دو خط رفت و دو خط برگشت است.
ویژگی اصلی این آزادراه، مشارکت فعالانه بخش خصوصی است که به عنوان یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود.