خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 30 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۲۰ هزار تماس تلفنی مردم با مشاوران بهزیستی در جنگ ۱۲ روزه

مهر | اجتماعی و حوادث | دوشنبه، 30 تیر 1404 - 14:23
رئیس سازمان بهزیستی گفت: در روزهای جنگ تحمیلی بیش از ۲۰ هزار تماس تلفنی جهت مشاوره اجتماعی داشته‌ایم.
اجتماعي،سلامت،جنگ،اورژانس،حسيني،بهزيستي،جامعه،دوران،گسترش،مشكلات

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدجواد حسینی در مراسم شروع به کار ۱۷ مرکز سیار کاهش آسیب پروژه گلوبال فاند و رژه خودرویی اورژانس اجتماعی، با اشاره به اینکه در دوران پسا جنگ قرار داریم گفت: هفته گرامیداشت بهزیستی با این روزهای پرتلاطم گره خورده است.
روزهایی که جامعه ما با چالش‌های سریع و عمیق مواجه شده و بسیاری از افراد دچار مشکلات روحی و روانی هستند و در روابط اجتماعی آن‌ها خللی وارد شده است.
حسینی با طرح این سوال که اساسی‌ترین وظیفه حکومت‌ها چیست گفت: تأمین امنیت در همه زمان‌ها آموزش و سلامت اساسی‌ترین وظایف حکومت‌هاست.
وقتی از سلامت صحبت می‌کنیم منظور ما سلامت یکپارچه منسجم و معتبر است.
۸۰ درصد عوامل مربوط به سلامت به عوامل اجتماعی و محیطی افراد باز می‌گردد.
سلامت صرفاً سلامت جسم نیست بلکه محیط زندگی و وضعیت و شرایط روحی و روانی افراد در کیفیت سلامت آنان تأثیر بسزایی دارد.
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در روزهای جنگ تحمیلی بیش از ۲۰ هزار تماس تلفنی جهت مشاوره اجتماعی داشته‌ایم گفت: نظام سلامت اجتماعی باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
ما نیازمند گسترش خدماتی همچون اورژانس اجتماعی هستیم تا بتوانیم به خوبی نیازهای جامعه را برآورده کنیم.
حسینی در خصوص لزوم تاب آوری اقشار مختلف جامعه به مسئله جنگ گفت: سالمندان، زنان، کودکان، همسران و فرزندان، هر یک به نوعی در این جنگ خصوصاً در روزهای اولیه آن، دچار مشکلات و استرس‌هایی بودند که برای برخی از آنان این مشکلات با گذشت زمان برجسته‌تر شد.
خشم و خشونت اجتماعی را شاهد بودیم و نوعی اضطراب اجتماعی در بخش‌هایی از اقشار مختلف جامعه گسترش یافت.
حسینی با تاکید بر اینکه عرصه خدمات اجتماعی چه در دوران جنگ و چه در دوران پساجنگ گسترده است؛ افزود: بر همین اساس لازم است ما خدمات خود را تنوع بخشیده و استاندارد سازی کنیم.
رئیس سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با مجوزهای داده شده در برنامه هفتم توسعه، گسترش خدمات بهزیستی ممکن شد.
اورژانس اجتماعی که تا پیش از این تنها در ۳۲ مرکز فعال بود؛ امروزه در بسیاری از شهرستان‌ها دایر شده و حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ دستگاه اورژانس اجتماعی فعال است.