کربلا تا امروز؛ دشمن همان است فقط جارچیها عوض شدهاند - تسنیم
مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کرمان، گفت: آنچه در کربلا رخ داد، نمونه ای تاریخی از اثرگذاری رسانه و تبلیغات بود؛ امروز نیز رسانه های غربی با همین راهبرد، اما در قالبی مدرن، به میدان آمده اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجتالاسلام والمسلمین محسن محبیفر، مدیرکل مرکز خدمات حوزههای علمیه استان کرمان، در چهارمین شب از مراسم عزاداری حضرت ابوالفضل(ع) در روستای دهزیار، با اشاره به نقش حیاتی خانواده در بقای جامعه دینی، سه راهبرد دشمن در جنگ نرم علیه کانون خانواده را برشمرد و گفت: سه راهبرد اصلی دشمن علیه خانواده حمله به تشکیل، تضعیف تحکیم و ضربه به تداوم خانواده از طریق تخریب جایگاه والدین و فرزندآوری است.
جارچیهای دیروز و رسانههای امروز؛ یک هدف، یک دشمن
محبیفر سخنان خود را با اشاره به وقایع عاشورا آغاز کرد و گفت: در کربلا تقابلی که اتفاق افتاد فقط تقابلی از جنس شمشیر و نیزه نبود؛ تقابل از جنس سبک زندگی بود.
سپاه امام (ع) نگاه بی نهایت به زندگی داشتند و سپاه کفر نهایتا یک زندگی 80 تا 90 ساله را میدیدند و نگاه آنها محدود به زندگی دنیایی بود.
مدیرکل مرکز خدمات حوزههای علمیه استان کرمان، با بیان اینکه در واقعه کربلا در واقع دو تفکر متفاوت به تقابل هم آمده بودند، عنوان کرد: در این واقعه کوفیان به دنبال زندگی خوش چند ساله دنیایی بودند و سپاه و یاران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به دنبال رضایت الهی.
وی با عنوان اینکه در روزگار امام حسین (ع)، جارچیها در کوچههای کوفه فریاد میزدند که دنبال حسین نروید، حسین جنگ طلب است و زندگی راحتتان را خراب نکنید، ادامه داد: دشمن در آن برحه از زمان مردم را با ترس از جنگ و از دست دادن رفاه، از حقیقت بازداشت.
امروز هم همان پیام با ابزار مدرن رسانهای تکرار میشود؛ زندگی راحت، بدون مسئولیت، بدون خانواده، بدون فرزند.
محبیفر با اشاره به اینکه عبیدالله بن زیاد وقتی وارد دارالعماره شد 50 نفر همراه او بودند اما توانست ذهن مردم و فضای شهر را عوض کند، بیان کرد: دشمن اگر فضای ذهنی مردم را تغییر دهد، با اندک نیرو میتواند قدرتی بزرگ بسازد.
آنچه در کربلا رخ داد، نمونهای تاریخی از اثرگذاری رسانه و تبلیغات بود؛ امروز نیز رسانههای غربی با همین راهبرد، اما در قالبی مدرن، در حال جنگ علیه بنیان خانوادهاند.
دشمن با کانون قدرت جامعه میجنگد
مدیرکل مرکز خدمات حوزههای علمیه استان کرمان، تأکید کرد: دشمن، «خانواده» کانون اصلی قدرت جامعه اسلامی را شناخته است و به همین دلیل، با طراحی دقیق، سه مرحله حمله به خانواده را اجرا کرده است.
وی با بیان اینکه حمله به تشکیل خانواده نخستین راهبرد دشمن است، گفت: دشمن با ترویج تجردگرایی، لذتطلبی، مصرفگرایی، ترس از مسئولیت و مشکلات اقتصادی، جوانان را از ازدواج گریزان میکنند.
محبیفر حمله به تحکیم خانواده را دومین راهبرد دشمن عنوان کرد و افزود: دشمن تلاش میکند تا خانوادههایی که تشکیل شدهاند را با ابزارهای فرهنگی، اقتصادی و رسانهای متزلزل کند.
مقایسههای ناسالم، بیاعتمادی، اختلاف نقشها و فقدان مهارتهای ارتباطی، ابزار دشمن در این مرحلهاند.
وی حمله به تداوم خانواده را سومین راهبرد دشمن دانست و ادامه داد: دشمن تلاش میکند چرخه حیات خانواده را متوقف کند؛ یعنی با تضعیف جایگاه والدین و زدودن رغبت به فرزندآوری، نسل آینده را از بین ببرد.
جایگاه پدر و مادر؛ هدف اصلی تخریب
مدیرکل مرکز خدمات حوزههای علمیه استان کرمان گفت: در آموزههای دینی، قلب حرم خداوند است و خانواده حرم جامعه.
همانگونه که دشمن اگر به قلب بزند، جان را از بین میبرد، اگر به خانواده بزند، جامعه را نابود میکند.
پدر و مادر در این ساختار نقش قلب دارند و اگر تقدس و مرجعیت آنها زدوده شود، دیگر چیزی از خانواده باقی نمیماند.
وی افزود: جایگاه پدر و مادر در اسلام، در امتداد ولایت الهی تعریف شده است و همانگونه که اطاعت از خدا واجب است، اطاعت از والدین نیز واجب شمرده شده.
اما دشمن در تلاش است این ولایت را از میان ببرد و والدین را به موجوداتی نادان، مزاحم و نامعتبر تقلیل دهد.
انیمیشنهایی که مرجعیت والدین را میزدایند
محبیفر با اشاره به نمونههایی از رسانههای کودک و نوجوان، گفت: در برخی انیمیشنها و فیلمها، پدر بهعنوان موجودی نادان و بیخبر از دنیا معرفی میشود که فقط پول درمیآورد و حرف حساب نمیفهمد، مادر هم موجودی احساساتی و خبرچین به تصویر کشیده میشود و بچهها هم بهراحتی با الفاظ توهینآمیز به والدین صحبت میکنند و احساس افتخار هم میکنند.
مدیرکل مرکز خدمات حوزههای علمیه استان کرمان، ادامه داد: دشمن با تقدسزدایی از جایگاه پدر و مادر، آنها را از مرجعیت تربیتی میاندازد؛ و در نتیجه فرزندان دیگر برای تصمیمات مهم زندگی خود، به جای والدین، به فضای مجازی، دوستان، یا سلبریتیها مراجعه میکنند.
فرزندآوری؛ میدان نبرد تمدنی
محبیفر در ادامه به بحران جمعیتی و مسئله فرزندآوری پرداخت و گفت: دشمن با القای اینکه "فرزند یعنی دردسر"، خانوادهها را از فرزندآوری منصرف میکند.
امروز در اروپا بیش از 76 درصد خانوادهها بدون فرزند هستند.
میانگین سن در ژاپن 46 سال، در اروپا 44 و در آمریکا 40 سال است.
در ایران این عدد هنوز 32 است، و به همین دلیل هدف دشمن قرار گرفتهایم.
وی افزود: اگر فرزند نباشد، خانواده تداوم نمییابد.
تکفرزندی نیز خانواده را به یک واحد شکننده تبدیل میکند که در آن تمام تمرکز و نگرانی بر یک کودک است و دشمن با این راهبرد میخواهد خانوادهها را از درون فرسوده و خالی کند.
وی در پایان گفت: تضاد نگاه ما و دشمن در نوع جهانبینی ماست.
آنها به زندگی فقط به چشم چند دهه خوشگذرانی نگاه میکنند؛ اما ما زندگی را میدان بندگی و امتحان الهی میدانیم.
خانواده قرارگاه تربیت سربازان خداست، نه پادگانی برای خوشی زودگذر.
محبیفر سخنان خود را با دعوت به بازگشت به ارزشهای اصیل دینی پایان داد و گفت: باید پدر و مادر را دوباره به جایگاه اصلی خود بازگردانیم.
مرجعیت آنها را احیا کنیم، و فرزندآوری را یک جهاد بدانیم.
خانواده، مانع باقیمانده در برابر سیل تهاجم فرهنگی دشمن است و اگر این سنگر بشکند، دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.
انتهای پیام/511/