سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جامعه تعلیمات اسلامی، پرچم‌دار تربیت نسلی مؤمن، توانمند و انقلابی+فیلم - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 28 تیر 1404 - 11:30
مدیرعامل جامعه تعلیمات اسلامی گفت:جامعه تعلیمات اسلامی با 83 سال سابقه، امروز یکی از پایگاه های مهم علمی، دینی و انقلابی در کشور است.
اسلامي،تربيت،جامعه،تعليمات،مدارس،تعليم،انقلابي،هويت،سطح،اشار ...

حجت‌الاسلام میثم امرودی، مدیرعامل جامعه تعلیمات اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، از برنامه‌ها، اهداف و دستاوردهای این نهاد باسابقه سخن گفت.
وی بر تربیت نسلی «عالم، مؤمن، توانمند و انقلابی» تأکید کرد و جامعه تعلیمات اسلامی را یکی از بازوان جدی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی در گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی دانست.
امرودی با اشاره به گستره فعالیت این مجموعه در کشور گفت:جامعه تعلیمات اسلامی با 83 سال سابقه و فعالیت در 14 استان کشور، جایگاه ویژه‌ای در نظام تعلیم و تربیت دارد.
هدف ما تربیت نسلی مؤمن، عالم، توانمند و انقلابی است و این رویکرد در همه بخش‌های ما از جمله مدیریت، توسعه فضاهای فیزیکی و برنامه‌های آموزشی، جاری است.
وی ادامه داد: یکی از اهداف جدی ما، تأسیس مدارس در استان‌هایی است که تاکنون مدرسه‌ای از جامعه تعلیمات اسلامی نداشتند.
این پایگاه‌های علمی، دینی و انقلابی باید در سطح کشور گسترش یابند تا مردم بتوانند به‌راحتی فرزندان خود را در این مدارس، که در اصل خیّریه‌ای‌اند، به تعلیم و تربیت بسپارند.
مدیرعامل جامعه تعلیمات اسلامی با بیان اینکه سطح علمی مدارس تحت پوشش این نهاد قابل توجه است، افزود:در سال گذشته، یک دانش‌آموز ما رتبه تک‌رقمی کنکور را کسب کرد، 6 نفر رتبه دورقمی و 66 نفر هم رتبه سه‌رقمی داشتند.
این آمار نشان‌دهنده سطح علمی بالای مدارس ماست.
وی همچنین به وجه پرورشی فارغ‌التحصیلان این مدارس اشاره کرد و ادامه داد:بسیاری از چهره‌های برجسته کشور، تحصیل‌کرده مدارس ما هستند.
در حوزه تربیتی، تمرکز ما بر توسعه سبک زندگی ایرانی-اسلامی است؛ چرا که امروز بحران خانواده، بحران هویت، رفتارهای دینی و اخلاقی، و حتی فقر حرکتی، نسل جدید ما را تهدید می‌کند.
امرودی درباره محورهای کلیدی در تعلیم و تربیت نیز گفت:سه محور اصلی در آموزش‌های ما وجود دارد که شامل هویت دینی، هویت انقلابی و هویت ملی میشود.
در بُعد دینی و انقلابی، دانش‌آموزان با مباحثی چون نقش ولی‌فقیه، دفاع مقدس و مسئله مقاومت فلسطین آشنا می‌شوند.
در حوزه ملی نیز، پرچم ایران، سرود جمهوری اسلامی و وحدت قومی-ملی برای ما بسیار اهمیت دارد.
وی با اشاره به تأثیر فضای مجازی بر آموزش و فرهنگ عمومی، اظهار کرد: ما در جامعه تعلیمات اسلامی به‌دنبال آن هستیم که دانش‌آموزانی تربیت کنیم که بر فضای مجازی مسلط باشند، نه اینکه در این فضا مقهور شوند.
امرودی تأکید کرد: در جامعه تعلیمات اسلامی، چه در پذیرش دانش‌آموز، چه در گزینش معلم و تربیت او، دقت و حساسیت بالایی داریم.
همچنین در محتوای آموزشی و شیوه‌های ارائه آموزش، تلاش می‌کنیم با نیازهای روز و اقتضائات فرهنگی و اعتقادی جامعه هماهنگ باشیم.
مدیرعامل جامعه تعلیمات اسلامی با اشاره به تجربه جنگ 12 روزه اخیر، آن را فرصتی استثنایی برای تربیت نسلی آگاه دانست و مطرح کرد:نسل امروز ما تجربه‌ای از دفاع مقدس ندارد.
اما جنگ 12 روزه اخیر باعث شد دانش‌آموزان با مفاهیمی چون دفاع از وطن، دین، هویت ملی و ایستادگی آشنا شوند.
وی بیان کرد:جامعه تعلیمات اسلامی بلافاصله پس از این رویداد، دوره‌هایی برای تبیین این مفاهیم برگزار کرد و محتوای آموزشی ویژه‌ای برای فضای پساجنگ تدوین شد.
امرودی با اشاره به تأثیرات کرونا بر نظام تعلیم و تربیت گفت: دوره کرونا شکاف بزرگی در تربیت دانش‌آموزان ایجاد کرد و امروز ما باید از فرصت‌هایی مثل جنگ اخیر استفاده کنیم تا مفاهیم مهمی مانند دفاع، شهادت، غیرت و مردانگی را از سطح احساس به سطح رفتار و رویه تربیتی ارتقا دهیم.
انتهای پیام/