دلجویی از خانواده های شهدا و مجروحان جنگ 12روزه؛ اولویت اصلی آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش بر لزوم دیدار و پیگیری وضعیت فرهنگیان، معلمان و دانش آموزان آسیب دیده در جنگ اخیر تأکید کرد و آن را اولویت اصلی مدیران خواند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا کاظمی امروز در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استانها، ضمن گرامیداشت یاد شهدا، با بیان اینکه مقتدرانه مقابل استکبار جهانی میایستیم، گفت: شهادت آرزوی تکتک ماست و از جنگ نمیهراسیم؛ بلکه تا آخرین قطره خونمان ایستادگی میکنیم.
وی با اشاره به انسجام اجتماعی همزمان با جنگ 12 روزه، افزود: جالب است که شعار رئیسجمهور نیز «وفاق و همدلی» بوده تا جامعه به دور از چندگانگی، در کنار هم قرار گیرد.
کاظمی تصریح کرد: همزمان با جنگ 12 روزه، ملت در همین راستا متحد شدند و همواره نقطه متمایز کشورمان در برهههای سخت و بحرانها، وفاق و همدلی بوده است.
کاظمی با اشاره به اینکه میدان خدمات در اختیار رئیسجمهور بوده، خاطرنشان کرد: در جریان جنگ 12 روزه، دکتر پزشکیان در نهاد ریاست جمهوری مشغول به کار و در وسط میدان حضور داشتند و این برای همه ما درسی مهم محسوب میشود.
وی به نگاه راهبردی پزشکیان به مسائل اشاره کرد و گفت: ایمان به یک تفکر درست باعث میشود در هر شرایطی پایبند بوده و در میدان فعالیت حاضر باشید.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: معاونان این وزارتخانه نیز در این شرایط همواره در میدان کار حضور داشتند و تمامی مأموریتها را دنبال کردند.
وی با اشاره به برگزاری آزمونهای نهایی در این ایام، اظهار کرد: تصحیح اوراق به خوبی و در زمان مقرر به پایان رسید و رصد لحظهای نشان داد که اوراق یک ماه زودتر از سال گذشته، تصحیح و اعلام شد.
کاظمی به همت بالای همکاران در برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه اشاره کرد و گفت: آزمون و مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و فرایند آن به خوبی در حال انجام است و گزینش 72 هزار داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان تقریباً به پایان رسیده است.
وی با اشاره به تشکیل ستاد هماهنگی و برنامهریزی آموزش و پرورش در شرایط جنگی، گفت: در این خصوص برنامهها و کمیتههای متعددی تشکیل شده است.
کاظمی به مهمترین فعالیت در این ایام اشاره کرد و افزود: برگزاری دورههای تربیت مدرس کیفیتبخشی با همت همکاران در مشهد، از دیگر اقدامات ارزشمند در راستای نهضت توسعه عدالت آموزشی بوده است.
وزیر آموزش و پرورش به دلجویی و پیگیری دانشآموزان، معلمان، فرهنگیان و خانوادههای شهید و مجروح در جریان جنگ 12 روزه اشاره کرد و گفت: دلجویی و عیادت از آنها باید در دستور کار همه مدیران قرار گیرد.
کاظمی با اشاره به مهمترین سیاستهای آموزش و پرورش تصریح کرد: این گردهمایی در چارچوب سیاستهای کلان برگزار شده است؛ بنابراین تمام تمرکز مدیران باید بر اجراییسازی نقشه راه سند تحول بنیادین به عنوان اصلیترین راهبرد کلان آموزش و پرورش باشد؛ زیرا سایر طرحها ذیل این سیاست کلان قرار دارند.
وی افزود: اجرای موفق پروژه مهر، ارتقای کیفیت آموزشی، پرورشی و ورزشی مدارس، ارتقای مدیریت آموزشگاهی با اجرای مدرسه الگوی تراز، توسعه عدالت آموزشی با محرومیتزدایی از فضا، تحول در ساختار آموزشی و سازمانی آموزش و پرورش و تقویت فعالیتهای پرورشی از جمله این موارد هستند.
وی با تأکید بر تسلط مدیران بر پروژه آغاز سال تحصیلی بیان کرد: مدیران باید از وضعیت استان در هر پروژه آگاه باشند و بدانند با چه راهبردی برنامهها به خوبی اجرا شده و چگونه سناریوهای احتمالی نیز طراحی و تدوین میشوند.
کاظمی به توسعه کیفیتبخشی اشاره کرد و گفت: مدیران باید پیوسته و مستمر کیفیتبخشی را دنبال کنند و دورههای منطقهای این طرح با دقت بالا برگزار شود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: توجه مدیران به حضور معلمان در اجتماعات یادگیری و جشنوارههای تحول در پیشبرد اهداف نهضت توسعه عدالت آموزشی اهمیت زیادی دارد.
کاظمی با اشاره به اجراییسازی مدارس الگوی تراز افزود: برنامه اجرایی این الگو در حال اجراست و مدیران باید به این مهم توجه وافر داشته باشند.
وی با اشاره به سامانه ساتع اظهار کرد: این سامانه با تشریح جزئیات در راستای طرح محرومیتزدایی از فضاهای آموزشی ایجاد شده است که به خوبی نشان میدهد در مناطق آموزشی چه پروژههایی دنبال میشود.
کاظمی به تغییر ساختار سازمانی و آموزشی اشاره کرد و گفت: طبق تکلیف برنامه هفتم و بر اساس فرموده مقام معظم رهبری و سند تحول، ساختار آموزشی نیز باید تغییر کند.
وی بر تقویت برنامههای پرورشی و ورزشی تأکید کرد و افزود: با این اقدام در کنترل و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی موفق خواهیم بود، زیرا این فعالیتها زمینه پویایی، نشاط و تقویت بنیانهای فکری و اعتقادی در میان دانشآموزان را افزایش میدهد.
انتهای پیام/