خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 26 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اعتراف رسانه عبری: جنگ در شبکه‌های اجتماعی علیه اسرائیل ادامه دارد - تسنیم

تسنیم | بین‌الملل | چهارشنبه، 25 تیر 1404 - 23:53
فلسطینی ها از آغاز جنگ غزه، جنگ رسانه ای و تبلیغاتی خود را در فضای مجازی به ویژه برای خطاب قرار دادن افکار عمومی جامعه جهانی به شدت ادامه می دهند.
پرچم،واكنش،فلسطين،حاميان،كاربران،اسرائيل،عبري

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری عبری زبان کیپا در گزارشی در این رابطه اعلام کرد ، این نبرد به شکل خاصی در کانال های واتساپی ادامه دارد و شاهد نبردی داغ میان ما (صهیونیستها) و حامیان فلسطینی‌ها در سراسر جهان هستیم.
جنگ غزه از همان ابتدا به سکوهای شبکه‌های اجتماعی گسترش یافت.
درحالی‌که دستگاه تبلیغاتی فلسطینی‌ها با جدیت فعالیت می‌کند، تبلیغات اسرائیلی نیز با تمام توان تلاش دارد تا (جنایات رژیم صهیونیستی را توجیه کند).
به اعتقاد نویسنده این گزارش، هرچند اغلب از سکوهایی مانند تیک‌تاک و اینستاگرام سخن به میان می‌آید، اما فضایی کوچک‌تر نیز وجود دارد که شاهد نبردی روزانه میان حامیان اسرائیل و فلسطین است.
در کانال‌های مختلف واتساپ، کاربران می‌توانند با استفاده از شکلک‌ها (اموجی‌ها) به پیام‌ها واکنش نشان دهند.
اما آنچه در ابتدا استفاده‌ای ساده و صادقانه از سوی کاربران بود، به‌سرعت به عرصه‌ای برای نزاع سیاسی تبدیل شد.
در واتساپ، امکان واکنش با شکلک‌هایی از پرچم کشورهای مختلف، از جمله پرچم اسرائیل و فلسطین، وجود دارد.
حامیان فلسطینی‌ها در سراسر جهان، که از این پلتفرم استفاده می‌کنند، به‌صورت گسترده با شکلک پرچم فلسطین واکنش نشان می‌دهند.
در مقابل، اسرائیلی‌ها نیز تلاش می‌کنند پاسخ دهند، اما معمولاً موفقیت چندانی به دست نمی‌آورند.
اخیراً واتساپ یک نظرسنجی ساده درباره عادات کاربران منتشر کرد که حتی این نظرسنجی نیز به‌سرعت به صحنه‌ای برای درگیری میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تبدیل شد.
حدود 2400 کاربر با پرچم اسرائیل واکنش نشان دادند، درحالی‌که بیش از 13000 کاربر با پرچم فلسطین پاسخ دادند.
همان‌طور که اشاره شد، این واکنش‌ها در همه کانال‌های واتساپ، از جمله کانال‌های مرتبط با ورزش، فرهنگ و رسانه‌های بین‌المللی، گسترش یافته است.
انتهای پیام/