بومیسازی آموزشها، لازمه ارتقای کیفیت یادگیری دانشآموزان - تسنیم
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت به کارگیری ابزارها و روش های نوین و خلاقانه به منظور ارتقای کیفیت آموزش و ایجاد تحول اساسی در نظام تعلیم و تربیت کشور تأکید کرد.

سید مصطفی آذرکیش در گفتوگو با خبرنگار تسنیم از مشهد،در حاشیه اختتامیه دوره کشوری توانمندسازی نیروی انسانی آموزش و پرورش اظهارکرد: در این گردهمایی تلاش کردیم جهتگیریهای اصلی نظام آموزشوپرورش را مرور کرده و بر تعهد مشترک خود برای تحقق اهداف متعالی تعلیم و تربیت تأکید کنیم و در حقیقت سرآغاز یک مسیر تازه و تعهدی ماندگار میان ما و شما فرهنگیان عزیز است و امیدواریم بتوانیم در ادامه این مسیر، تحولی واقعی و پایدار در کلاسهای درس کشور ایجاد کنیم.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به رویکرد نوین آموزش گفت: در این دوره تلاش شد از تمامی ظرفیتها برای یادگیری مشارکتی، همآموزی و یادگیری متقابل بهرهبرداری شود.
وی تصریح کرد: برای دستیابی به تحول اساسی در نظام آموزشی، ضروری است معلمان با روشهای نوین تدریس، خلق موقعیتهای متنوع یادگیری، طراحی مناسب فضای کلاس درس و بهکارگیری شیوههای نوین ارزشیابی و سنجش آشنا شوند و این آموزهها را در عمل بهکار ببندند.
آذرکیش تصریح کرد:آنچه در این دوره آموختید تنها نقطه آغاز است و بدون تردید تحقق کیفیت مطلوب در آموزش و یادگیری نیازمند استمرار این مسیر و تقویت یادگیری مادامالعمر معلمان است.
در همین راستا، کانالهای ارتباطی شما با وزارت آموزشوپرورش فعال خواهد بود و با برگزاری وبینارهای تخصصی، گروههای هماندیشی و پشتیبانی علمی، در کنار شما خواهیم بود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزشوپرورش خاطرنشان کرد: این دوره علاوهبر جنبه آموزشی، بُعد مدیریتی نیز داشت و از تمامی مدرسان خواسته شد با خلاقیت و بومیسازی محتوا، آموزشها را متناسب با شرایط هر استان و منطقه برگزار کنند تا تحول در سطوح مختلف نظام آموزشی بهطور همزمان و هماهنگ پیش برود.
عضو شورای عالی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در این مرحله 224 نفر از همکاران، هرکدام 64 ساعت آموزش تخصصی دریافت کردند که در مجموع بیش از 14 هزار نفرساعت آموزش با حضور اساتید برجسته از دانشگاههای معتبر کشور همچون دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده است.
وی افزود: تداوم آموزشها بهصورت مجازی دنبال خواهد شد و محتوای علمی ارزشمندی در اختیار معلمان قرار گرفته است تا بتوانند همواره در مسیر بهروزرسانی دانش و مهارتهای خود گام بردارند.
همچنین گروههای همفکری در شبکه «شاد» تشکیل شده است تا ارتباطات علمی و تجربی میان معلمان در سراسر کشور حفظ شود.
آذرکیش با اشاره به نقش کلیدی معلمان در تحقق تحول آموزشی گفت: شما معلمان و مدیران مدارس، هسته اصلی ایجاد تحول در کلاس درس و مدیریت آموزشگاهی هستید.
انتظار ما این است که معلمان از یک سو در کلاسهای درس، فرآیند یادگیری دانشآموزان را متحول کنند و از سوی دیگر، در مدیریت مدارس نقشی فعال و اثربخش ایفا کنند.
عضو شورای عالی وزارت آموزش و پرورش تأکیدکرد: معاونین آموزشوپرورش در استانها و شوراهای آموزشوپرورش موظف هستند محتوای این دورهها را بومیسازی کرده و مسیر توسعه حرفهای معلمان را بهصورت مستمر بهبود ببخشند.
آذرکیش ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با تلاش جمعی و همت والای فرهنگیان، در آغاز سال تحصیلی آینده شاهد تحقق این تفاهم مشترک باشیم و رئیسجمهور در هر کلاس درسی که حضور پیدا میکنند، نشانههای این تحول واقعی را از نزدیک مشاهده کنند.
انتهای پیام/282