خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 24 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رویکردی کیفی در سوادآموزی لحاظ شود/در حوزه مربیان چالش داریم

تسنیم | استان‌ها | سه شنبه، 24 تیر 1404 - 11:12
فرماندار شهرستان سنندج، گفت: باید از نگاه صرفاً کمی عبور کرده و با رویکردی کیفی و کارشناسی به ارتقاء نظام آموزشی - سوادآموزی و مهارت های زندگی بپردازیم.
سوادآموزي،سواد،تأكيد،آموزش،سجادي،سنندج،فرماندار،شهرستان،دانش ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، غریب سجادی صبح امروز در جلسه شورای سوادآموزی شهرستان با تأکید بر اهمیت مقوله آموزش، اظهار کرد: جایگاه علم و دانش همواره مورد تأکید دین مبین اسلام بوده و در اسناد بالادستی کشور نیز بر گسترش سواد و آموزش مهارت‌ها تأکید شده و در همین راستا نهادهای متعددی شکل گرفته‌اند.
وی با طرح این پرسش که «سوادآموزی چگونه می‌تواند در حل مسائل جامعه مؤثر باشد؟» افزود: در دنیای امروز با توجه به رشد فزاینده تکنولوژی و تغییر نیازهای اجتماعی، صرف توانایی خواندن و نوشتن دیگر کافی نیست و لازم است بازنگری و آسیب‌شناسی جدی در مفهوم سواد صورت گیرد.
فرماندار شهرستان سنندج با اشاره به ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی و سواد احساسی در کنار سواد کلاسیک، تصریح کرد: آموزش‌ها باید به گونه‌ای باشد که دانش و آگاهی افراد منجر به بهبود کیفیت زندگی و ارتقای مهارت‌های اجتماعی آنان شود.
وی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های بین‌بخشی و تخصصی در امر آموزش تأکید کرد و گفت: باید از توان نهادهایی همچون سازمان فنی‌وحرفه‌ای، تشکل‌های مردمی، انجمن‌ها و تریبون‌های نماز جمعه برای ترویج سوادآموزی بهره گرفته شود.
سجادی با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی، مربیان و سوادآموزان با چالش‌هایی مواجه هستیم، عنوان کرد: لازم است از نگاه صرفاً کمی عبور کرده و با رویکردی کیفی و کارشناسی به ارتقاء نظام آموزشی بپردازیم.
فرماندار مرکز استان کردستان استفاده از سیاست‌های تشویقی برای ترغیب شهروندان به سوادآموزی را ضروری دانست و یادآور شد: اعمال سیاست‌های تنبیهی مانند محروم‌کردن بی‌سوادان از خدمات اداری، مغایر با حقوق شهروندی است و باید به‌جای آن از راهکارهای ترغیبی استفاده کرد.
انتهای پیام/481/