جشنواره «اصلاح روشهای آموزش» در هرمزگان آغاز شد - تسنیم
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: مرحله استانی جشنواره اصلاح روش های آموزش و تحول در محیط های یادگیری با داوری 104 اثر برگزیده در این استان آغاز شد.

حوریه حاجیزاده در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس، اظهار کرد: در مجموع، 2 هزار و 28 اثر از معلمان شرکت کننده دوره ابتدایی در سامانه جشنواره ثبت شد که از این تعداد، 938 اثر از 23 منطقه آموزشی استان در مرحله منطقهای مورد بررسی قرار گرفت و پس از داوریهای تخصصی، 104 اثر منتخب به مرحله استانی راه پیدا کرده است.
وی ادامه داد: این آثار در قالب 10 عنوان درسی ازجمله فارسی، ریاضی، علوم، هدیههای آسمان، قرآن، مطالعات اجتماعی، تربیتبدنی، هنر، تفکر و پژوهش، و کاروفناوری ارائه شده و شامل نمونههایی از تجربههای تدریس، طراحی آموزشی، شیوههای مشارکتی و فناوریهای نو در یادگیری هستند.
معاون آموزش ابتدایی هرمزگان هدف اصلی جشنواره را ایجاد تحول در محیطهای یادگیری، ارتقای کیفیت آموزشی و ایجاد فضای همافزایی میان معلمان خلاق عنوان کرد و بیان داشت: داوری مرحله استانی تا 23 تیرماه ادامه دارد و در آن، آثار راهیافته با دقت و حساسیت بالا مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت تا نمونههای برتر برای رقابت در مرحله کشوری معرفی شوند.
حاجیزاده در بخش دیگری تحول در فرآیند یاددهی–یادگیری را نیازی بنیادین در آغاز مرحله داوری استانی این جشنواره دانست و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر باید به بازطراحی محیطهای یادگیری و اصلاح شیوههای سنتی آموزش بیندیشیم.
وی با اشاره به اینکه معلمان سرمایههای فکری نظام آموزشی هستند که با خلاقیت و نوآوری میتوانند آموزش را از حالت حافظهمحور به یادگیری عمیق و معنامحور تغییر دهند، افزود: این جشنواره تنها یک رقابت نیست، بلکه فرصت ارزشمندی برای ارتقا حرفهای معلمان، ترویج تجربههای موفق و افزایش انگیزه در جامعه فرهنگیان است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان همچنین ضمن قدردانی از مشارکت فعال فرهنگیان، از داوران و کارشناس مناطق آموزشی نیز برای دقت نظر در ارزیابی آثار خاطرنشان کرد: با تداوم این حرکت علمی در سطح استان و کشور، شاهد بهبود کیفی آموزش و بازآفرینی کلاس درس بر پایه مشارکت، تجربه و نوآوری باشیم.
انتهای پیام/864/.