خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 23 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دوره‌های تلفیقی حضوری و مجازی توانمندسازی معلمان ابتدایی آغاز شد

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | دوشنبه، 23 تیر 1404 - 12:23
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دوره کشوری توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش ابتدایی به صورت حضوری و مجازی آغاز شد.
دوره،آموزش،آموزشي،يادگيري،طراحي،محتواي،ابتدايي،معلمان،مجازي، ...

باشگاه خبرنگاران جوان - رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گف: دوره کشوری توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش ابتدایی با محوریت اصلاح روش‌های تدریس، تقویت محیط‌های یادگیری و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی در ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس دولتی به صورت حضوری و مجازی آغاز شد.
او در تشریح ابعاد محتوایی و اجرایی این دوره ملی اظهار کرد: محتوای دوره در ۲ محور اصلی «مدرسه تراز سند تحول بنیادین» به‌عنوان افق راهبردی برنامه‌ها، و «توانمندسازی معلمان» با تمرکز بر اصلاح روش‌های آموزش و تحول در محیط‌های یادگیری طراحی شده است.
وی با اشاره به اینکه در این راستا سه حوزه کلیدی به عنوان محور محتوای آموزشی دوره تعریف شده است گفت: ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در زمینه‌هایی همچون روش‌های نوین تدریس، طراحی آموزشی و پژوهش‌های مدرسه‌ای؛ ایجاد محیط مثبت یادگیری با تأکید بر تعامل مؤثر، نشاط آموزشی و چیدمان متناسب با کار گروهی در کلاس درس و همچنین استفاده هدفمند از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی، یادگیری معکوس و ترکیبی در ارتقای فرآیند‌های یاددهی-یادگیری سه حوزه کلیدی این دوره آموزشی است.
حکیم‌زاده با اشاره به فرآیند طراحی محتوا اظهار کرد: محتوای این دوره با مشارکت اساتید دانشگاه فرهنگیان، اعضای هیات علمی علوم تربیتی، معلمان و کارشناسان با تجربه تدوین شده و بر نیاز‌های واقعی مدارس و کلاس‌های درس تمرکز دارد.
وی افزود: مدل اجرای این دوره به صورت تلفیقی طراحی شده است، به طوری که هم از ظرفیت آموزش حضوری برای تغییر نگرش‌ها و تعمیق مفاهیم استفاده می‌شود و هم از بستر آموزش مجازی برای تداوم یادگیری بهره‌گیری شده است، سامانه یادگیری مجازی که به صورت رسمی راه‌اندازی شده، بستری است که بیش از ۳۴۰ هزار معلم، آموزگار و مدیر در آن ثبت‌نام و نیاز‌های آموزشی خود را اعلام کرده‌اند.
معاون آموزش ابتدایی با تأکید بر استفاده از بازخورد‌های استانی، تجارب ملی و الگو‌های بین‌المللی در طراحی این دوره گفت: طراحی محتوای آموزشی بر پایه تحلیل دقیق بازخورد‌های معلمان در سراسر کشور انجام شده و تجربه‌های نوآورانه جهانی نیز به غنای این محتوای کاربردی افزوده است.
وی اظهار امیدواری کرد که این دوره بتواند آغازگر تحولی عمیق در آموزش ابتدایی کشور باشد و نقش مؤثری در تحقق اهداف سند تحول بنیادین ایفا کند.
منبع: وزارت آموزش و پرورش