شیوه نوین ارزیابی داوطلبان دانشگاه فرهنگیان گامی مؤثر در تضمین کیفیت معلمان
مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی گفت: استفاده از روش های نوین و چندمرحله ای در ارزیابی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان، نقش مهمی در ارتقای کیفیت نیروی انسانی آینده دارد.

مصطفی اسدی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم از مشهد در حاشیه بازدید از مراحل ارزیابی داوطلبان دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی در فرایند جذب جدید اظهار کرد: داوطلبان تنها از منظر علمی ارزیابی نمیشوند، بلکه صلاحیتهای اخلاقی، تربیتی، روانشناختی، تواناییهای ارتباطی و قدرت تحلیل مسائل آموزشی نیز مورد سنجش قرار میگیرد.
وی با اشاره به ارزیابیهای گروهی و تمرینهای تحلیلی افزود: در این شیوه، شاخصهایی همچون تعاملپذیری، خلاقیت، انعطافپذیری و مهارت حل مسئله در قالب گفتوگوهای گروهی و سناریوهای واقعی آموزشی بررسی میشود.
همچنین، سلامت روان و ویژگیهای شخصیتی داوطلبان با استفاده از ابزارهای استاندارد روانسنجی مورد سنجش قرار میگیرد.
اسدی گفت: برخلاف شیوههای سنتی که مبتنی بر مصاحبههای سلیقهای و غیررسمی بود، روش جدید با بهرهگیری از آزمونهای استاندارد، ارزیابی چندمرحلهای و ابزارهای علمی، موجب افزایش شفافیت، عدالت و کاهش سوگیریهای ذهنی در فرایند انتخاب معلمان آینده میشود.
وی درباره نحوه اعلام نتایج نهایی خاطر نشان کرد: این نتایج بر اساس ترکیب نمرات چهار شاخص شامل آزمون سراسری (10 درصد)، آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان (15 درصد)، سوابق تحصیلی (50 درصد) و ارزیابی تکمیلی (25 درصد) تعیین خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان یادآور شد: داوطلبان و خانوادههای آنان میتوانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی به سایت مدیریت امور پردیسهای استان خراسان رضوی به نشانی khorasanrazavi.cfu.ac.ir یا سایت دانشگاه فرهنگیان به نشانی cfu.ac.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/282