خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 22 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دانش‌آموزان پدافند غیرعامل و مدیریت هیجان را آموزش ببینند

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | یکشنبه، 22 تیر 1404 - 12:23
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر لزوم آموزش پدافند غیرعامل، مدیریت هیجان، خودمراقبتی و آمادگی در بحران به دانش‌آموزان تأکید کرد.
پرورش،آموزش،استثنايي،سازمان،قاسمي،اجتماعي،رئيس،تابستاني،پيگي ...

باشگاه خبرنگاران جوان - سالار قاسمی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت در سراسر کشور اظهار کرد: فعالیت این پایگاه‌ها در راستای تحقق اهداف تربیتی و توانمندسازی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه خواهد بود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تابستان را «فرصت طلایی» برای رشد مهارت‌های شخصیتی و اجتماعی دانش‌آموزان استثنایی خواند و اعلام کرد: شعار هر دانش‌آموز یک مهارت باید به طور جدی پیگیری شود.
وی خواستار توجه به مهارت‌های شش‌گانه (فنی، عاطفی، ارتباطی، دینی، اجتماعی و هنری) در قالب برنامه‌های متنوعی همچون جشنواره‌ها، بازدید از مراکز کارآفرینی، اردو‌های مهارتی و مسابقات شد و گفت: این پایگاه‌ها صرفا جنبه تفریحی ندارند بلکه بستری برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای زندگی مستقل هستند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به نقش محوری فناوری، از مدیران خواست از «سفیران فناوری» و ابزار‌های هوش مصنوعی برای جذاب‌سازی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها استفاده کنند.
قاسمی از رؤسای آموزش و پرورش خواست با به‌کارگیری ظرفیت خیرین، نهاد‌های فرهنگی و متخصصان روانشناسی و مشاوره، کیفیت برنامه‌ها را ارتقا دهند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌های منعقدشده (به‌ویژه با سازمان فنی و حرفه‌ای و حوزه تربیت بدنی) برای تأمین امکاناتی مانند زمین چمن و اتاق بازی پیگیری شود.
قاسمی، هدف نهایی فعالیت‌های تابستانی را تبدیل دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه به انسان‌های توانمند، با اعتماد به نفس و دارای حس هویت اجتماعی دانست و افزود: این دانش‌آموزان باید خود را جامعه‌ساز بدانند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای پایش و ارزیابی عملکرد پایگاه‌ها، برنامه بازدید‌های ترکیبی (حضوری و مجازی) را اجرا خواهد کرد چرا که اجرای کیفی این برنامه‌ها، موتور محرک سال تحصیلی آینده خواهد بود.
منبع: وزارت آموزش و پرورش