مدرسه در تراز سند تحول شهروندانی آگاه و مسئول تربیت میکند - تسنیم
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مدرسه در تراز سند تحول را مدرسه ای توصیف کرد که استعدادهای دانش آموزان را شکوفا می کند و آنان را برای تبدیل شدن به شهروندانی آگاه، مسئول و آماده برای آینده آماده می سازد.

رضوان حکیمزاده در گفتوگو با خبرنگار تسنیم از مشهد در حاشیه افتتاحیه همایش کشوری «توانا» با بیان اینکه نقطه شروع هر تحول آموزشی واقعی، مدرسه و کلاس درس است، اظهار کرد: مدرسه در تراز سند تحول، چشماندازی روشن برای تحقق آموزش و تربیت جامع در کشور ارائه میدهد، این مدرسه نه تنها یک محیط آموزشی، بلکه یک فضای یادگیرنده، پویا، خلاق و متکی بر مشارکت فعال دانشآموزان در فرآیند یادگیری است.
حکیمزاده، مدرسه در تراز سند تحول را مدرسهای توصیف کرد که با تکیه بر روشهای نوین تدریس، فناوریهای نو، و برنامههای درسی غنی، به پرورش تفکر انتقادی، خلاقیت، و مهارتهای حل مسئله میپردازد.
به گفته وی، این مدرسه با نگاهی فراگیر، استعدادهای دانشآموزان را شکوفا میکند و آنان را برای تبدیل شدن به شهروندانی آگاه، مسئول و آماده برای آینده آماده میسازد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت ابعاد مختلف در طراحی این مدرسه افزود: مدرسه در تراز سند تحول بنیادین دارای چشمانداز آموزشی و تربیتی دقیق است که شامل محیطی امن، صمیمی، و پذیرنده برای همه دانشآموزان است.
این مدرسه جایگاهی برای دیدهشدن و شنیدهشدن هر کودک دارد و ارزشهای اسلامی، هویت ملی و مهارتهای زندگی در آن نهادینه میشود.
حکیمزاده از تنظیم نقشه راه این مدرسه با همکاری پژوهشگاه آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در این نقشه راه، ابعاد مختلف مدرسه شامل مدیریت و رهبری تربیتی، محیط تربیت (فیزیکی و روانی)، ارتباطات اجتماعی و نتایج عملکردی با سنجهها و معیارهای مشخص طراحی شده است.
وی تأکیدکرد: نگاه به درون از طریق خودارزیابی مبتنی بر شواهد و دادهها، نگاه به بیرون از طریق آموختن از تجربیات سایر مدارس و نگاه به آینده با برنامهریزی برای نوآوری و پاسخگویی به نیازهای فردا سه اصل محوری تراز است.
به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، «مدرسه در تراز سند تحول بنیادین» الگویی برای تحقق آموزش با کیفیت، عدالت تربیتی، و توسعه فرهنگ یادگیری و پیشرفت شخصی و جمعی در نظام تعلیم و تربیت کشور است.
انتهای پیام/282