سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سامان دهی 65 هزار مبلغ توسط دفتر تبلیغات اسلامی

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 21 تیر 1404 - 15:53
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از اعزام 13 هزار مبلغ در ایام محرم خبر داد و گفت: دفتر تبلیغات اسلامی اکنون با ساماندهی ده ها هزار مبلغ و معلم تخصصی، نقش آفرین جدی در عرصه تبلیغ دینی است.
تبليغي،توليد،حوزوي،دفتر،فرهنگي،اسلامي،تبليغات،محتوا،مجموعه،ق ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد با اشاره به ضمن بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌ی علمیه‌ی قم، با دستور حضرت امام(ره) 2 ماه پس از انقلاب اسلامی تأسیس شد اظهار کرد: این نهاد با هدف ساماندهی و توانمندسازی روحانیون برای ایفای نقش مؤثر در عرصه‌های تبلیغی و کنشگری راه‌اندازی شد و در طول 4 دهه‌ گذشته، به‌عنوان یکی از مراکز مهم در شناسایی، پرورش و به‌کارگیری اندیشه‌های متعهد و خلاق در حوزه‌ی تولید محتوا و اعزام فعالیت داشته است.
روستاآزاد در زمینه ساختار و عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان در حال حاضر با ساماندهی نزدیک به 65 هزار مبلّغ و رتبه‌بندی آن‌ها، حدود 3 هزار نفر از معلمان تخصصی و مجرب را در اختیار دارد.
بخش آموزش این مجموعه، که در ابتدا با تلاش‌های مرحوم آقای راستگو و با محوریت تربیت مربیان نوجوان در دهه‌ی شصت آغاز به کار کرد، اکنون به یک مدرسه‌ مستقل تبدیل شده و با تولید بیش از 200 هزار دقیقه محتوای آموزشی تخصصی، به‌صورت مجازی در اختیار مبلّغان قرار گرفته است.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در خصوص اعزام مبلّغان و برنامه‌های تبلیغی ادامه داد: در بخش تولید محتوا نیز، آثار تبلیغی متنوعی از جمله "توشه‌های تبلیغی"، که نزدیک به 28 سال است تولید می‌شود و برنامه‌های ویژه‌ی ایام محرم، رمضان و تابستان، در اختیار مبلّغان سراسر کشور قرار می‌گیرد.
تمامی این محتواها در سایت بلاغ‌ دفتر تبلیغات قابل دسترسی است.
در ایام محرم امسال، نزدیک به 13 هزار مبلغ از سوی این دفتر به مناطق مختلف کشور اعزام شدند.
قطعا، با گذشت 2 سال از دیدار حوزویان و مبلّغان حوزه با مقام معظم رهبری، پیگیری مطالبات ایشان در دستور کار قرار دارد.
وی در تشریح جشنواره‌ی جنات و مأموریت‌های جدید عنوان کرد: جشنواره‌ی جنات، که با مشارکت مجموعه‌های حوزوی در حال برگزاری است تا پایان تابستان جاری به کار خود ادامه خواهد داد.
این در حالی است که مقام معظم رهبری در دیدار سال 1402، بر لزوم راه‌اندازی کانون‌های عظیم تبلیغی با 3 مأموریت اصلی تربیت مبلّغان، تولید محتوا و مهم‌تر از همه طراحی قالب‌ها و روش‌های نوین تأکید کردند.
روستاآزاد تصریح کرد: مبلغان خواهر و برادر در کانون‌ها با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در مساجد، مراکز فرهنگی و مجموعه‌های حوزوی، به‌ویژه در جذب جوانان و نوجوانان، طراحی شده‌اند.
فعالیت‌های انجام‌شده در این زمینه نشان‌دهنده‌ی تفکر و تلاش‌های مؤثر در عرصه‌ی تبلیغ دینی است.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه جشنواره با مشارکت نزدیک به هزار مجموعه حوزوی و فرهنگی برگزار شد اظهار کرد: جشنواره جنات با هدف تجمیع، رتبه‌بندی و مصاحبه با فعالان حوزه‌ای راه‌اندازی شد تا مجموعه‌های فرهنگی و حوزوی بتوانند از ظرفیت‌های ارائه‌شده بهره‌مند شوند.
در این رویداد، نزدیک به هزار مجموعه شرکت کردند و ایده‌های خود را ارائه دادند.
همچنین، محتوای تولیدشده در حوزه‌های مختلف، با تمرکز بر قشر جوان و نوجوان، بارگذاری و مورد استفاده قرار گرفت.
وی افزود: به نظر می‌رسد در راستای مأموریت سوم خانه‌های تبلیغی و همچنین تولید محتوا، دستاوردهای قابل‌توجهی حاصل شده است.
برای نخستین بار، طرح‌ها و ایده‌های مبلغانی که اقدامات عملیاتی داشته‌اند، در یک مجموعه گردآوری شده و در دسترس قرار گرفته است.
این حرکت گامی مهم در جهت تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره اولویت‌بندی حوزه‌های تبلیغی است.
اگرچه این فرآیند سال‌ها زمان می‌برد، اما در سال‌های اخیر تحول چشمگیری در پذیرش، آموزش، به‌کارگیری و نقش‌آفرینی طلاب، همچنین در امکانات و تسهیلات مراکز حوزوی رخ داده است.
روستاآزاد اذعان کرد: توجه به تبلیغ، به‌ویژه در رویدادهایی مانند جنگ 12 روزه و مسائل اجتماعی سال 1401، نشان‌دهنده اهمیت ارتباط مبلغان با توده مردم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی است.
با این حال، این توجهات هنوز به‌صورت ساختاری در تدابیر کلان حوزوی تثبیت نشده است.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در جریان جنگ اخیر، مراکز حوزوی از جمله دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسات فرهنگی، در تولید محتوا، روش‌های ارتباطی و تعامل با اقشار مختلف، محصولات خوبی تولید کردند و عملکرد مطلوبی داشتند.
حضور گسترده مبلغان در میان مردم و استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی حوزوی، در صورت تداوم و پیگیری، می‌تواند زمینه‌ساز تحولی اساسی در اولویت‌بندی‌های حوزه باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموعه روایت صادق، تولید محتوای مرتبط با روایت مظلومیت و حقانیت جمهوری اسلامی، انسجام ملی و همدلی، عملکردی قابل‌دفاع و امیدبخش بوده که امید است این روند تعمیق و گسترش یابد.
انتهای پیام/