مدرسه باید میدان تربیت نسل توانمند و پرسشگر باشد
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه آموزش صرف محتوا در مدارس متوسطه و ابتدایی کافی نیست، گفت: مدارس باید به میدان تربیت نسلی توانمند، خلاق و پرسشگر تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مصطفی اسدی در آیین افتتاح دوره کشوری توانمندسازی معاونت های آموزش ابتدایی و متوسطه اظهار کرد: در مسیر تحول آموزشی، هیچ عاملی به اندازه تربیت و تجهیز نیروی انسانی شایسته برای تدریس اهمیت نداردو باید تلاش کنیم معلمانی پرورش دهیم که نهتنها محتوا منتقل کنند، بلکه الهامبخش و تسهیلگر یادگیری باشند.
وی با اشاره به حمایتها و نگاه راهبردی دولت به نظام آموزشی، افزود: فرصتی کمنظیر با اهتمام رییسجمهور و وزیر آموزش و پرورش فراهم شده که آموزش و پرورش را مسئله نخست کشور میدانند چرا که وظیفه ما بهرهبرداری حداکثری از این فرصت برای توسعه منابع انسانی است.
اسدی با تأکید بر سرعت تحولات اجتماعی، فرهنگی و فناورانه در جهان امروز، تصریح کرد: توسعه پایدار کشور در گرو سرمایهگذاری جدی بر توانمندسازی معلمان است.
معلمان باید نقش خود را از انتقال صرف دانش به نقشهای فعالتر مانند تسهیلگری، هدایت پژوهش و پرورش خلاقیت تغییر دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به نقش اجتماعات یادگیری در این مسیر اشاره کرد و گفت: سیاستهای جدید وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین، در جهت تغییر رویکرد آموزش به پرورش نسلی پژوهشگر، خلاق و مسئولیتپذیر است؛ مسیری که تنها با معلمان و مدیرانی توانمند، خلاق و متعهد امکانپذیر خواهد بود.
وی تاکیدکرد: مدیران مدارس باید طراح شیوههای نوین یاددهی و یادگیری باشند، اجتماعات یادگیری را توسعه دهند و هویت حرفهای معلمان را تقویت کنند.
اسدی با تأکید بر لزوم نهادینهسازی یادگیری مادامالعمر تصریح کرد : یادگیری فرآیندی موقتی نیست، بلکه فرهنگی است دائمی که بدون مسئولیتپذیری و تعهد مدیران و معلمان به نتیجه نمیرسد.
انتهای پیام/282