سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مدرسه باید میدان تربیت نسل توانمند و پرسشگر باشد

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 21 تیر 1404 - 14:53
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه آموزش صرف محتوا در مدارس متوسطه و ابتدایی کافی نیست، گفت: مدارس باید به میدان تربیت نسلی توانمند، خلاق و پرسشگر تبدیل شوند.
پرورش،يادگيري،آموزش،معلمان،اسدي،توسعه،توانمندسازي،اجتماعات،خ ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مصطفی اسدی در آیین افتتاح دوره کشوری توانمندسازی معاونت های آموزش ابتدایی و متوسطه اظهار کرد: در مسیر تحول آموزشی، هیچ عاملی به اندازه تربیت و تجهیز نیروی انسانی شایسته برای تدریس اهمیت نداردو باید تلاش کنیم معلمانی پرورش دهیم که نه‌تنها محتوا منتقل کنند، بلکه الهام‌بخش و تسهیلگر یادگیری باشند.
وی با اشاره به حمایت‌ها و نگاه راهبردی دولت به نظام آموزشی، افزود: فرصتی کم‌نظیر با اهتمام رییس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش فراهم شده که آموزش و پرورش را مسئله نخست کشور می‌دانند چرا که وظیفه ما بهره‌برداری حداکثری از این فرصت برای توسعه منابع انسانی است.
اسدی با تأکید بر سرعت تحولات اجتماعی، فرهنگی و فناورانه در جهان امروز، تصریح کرد: توسعه پایدار کشور در گرو سرمایه‌گذاری جدی بر توانمندسازی معلمان است.
معلمان باید نقش خود را از انتقال صرف دانش به نقش‌های فعال‌تر مانند تسهیلگری، هدایت پژوهش و پرورش خلاقیت تغییر دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به نقش اجتماعات یادگیری در این مسیر اشاره کرد و گفت: سیاست‌های جدید وزارت آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول بنیادین، در جهت تغییر رویکرد آموزش به پرورش نسلی پژوهشگر، خلاق و مسئولیت‌پذیر است؛ مسیری که تنها با معلمان و مدیرانی توانمند، خلاق و متعهد امکان‌پذیر خواهد بود.
وی تاکیدکرد: مدیران مدارس باید طراح شیوه‌های نوین یاددهی و یادگیری باشند، اجتماعات یادگیری را توسعه دهند و هویت حرفه‌ای معلمان را تقویت کنند.
اسدی با تأکید بر لزوم نهادینه‌سازی یادگیری مادام‌العمر تصریح کرد : یادگیری فرآیندی موقتی نیست، بلکه فرهنگی است دائمی که بدون مسئولیت‌پذیری و تعهد مدیران و معلمان به نتیجه نمی‌رسد.
انتهای پیام/282