یوتوب، بخش Trending را از پلتفرم خود حذف میکند
یوتوب اعلام کرده که قصد دارد صفحه «Trending» و لیست «Trending Now» را از پلتفرم خود حذف کند و بهجای آن روی نمودارهای موضوعمحور تمرکز کند. بااینوجود دیگر یک لیست کلی از ویدیوهای ترند وجود نخواهد داشت و کاربران محتوای پرطرفدار را فقط در دستهبندیهای خاص و از طریق نمودارهای YouTube Charts مشاهده خواهند کرد.

یوتوب اعلام کرده که قصد دارد صفحه «Trending» و لیست «Trending Now» را از پلتفرم خود حذف کند و بهجای آن روی نمودارهای موضوعمحور تمرکز کند.
بااینوجود دیگر یک لیست کلی از ویدیوهای ترند وجود نخواهد داشت و کاربران محتوای پرطرفدار را فقط در دستهبندیهای خاص و از طریق نمودارهای YouTube Charts مشاهده خواهند کرد.
کد خبر: 723462 | ۱۴۰۴/۰۴/۲۱ ۰۰:۰۵:۰۶
یوتوب اعلام کرده که قصد دارد صفحه «Trending» و لیست «Trending Now» را از پلتفرم خود حذف کند و بهجای آن روی نمودارهای موضوعمحور تمرکز کند.
بااینوجود دیگر یک لیست کلی از ویدیوهای ترند وجود نخواهد داشت و کاربران محتوای پرطرفدار را فقط در دستهبندیهای خاص و از طریق نمودارهای YouTube Charts مشاهده خواهند کرد.
به گزارش دیجیاتو، براساس گزارش تککرانچ، یوتوب اعلام کرده این تغییر با شیوهای که کاربران فعلی محتواهای ترند را کشف میکنند، هماهنگتر است.
به گفته این شرکت، زمانیکه صفحه ترند در سال 2015 راهاندازی شد، با یک لیست ساده میشد ویدیوهای محبوبی که همه درباره آنها صحبت میکردند را شناسایی کرد.
اما اکنون تنوع مخاطبان و تولیدکنندگان محتوا باعث شکلگیری ترندهای کوچکتر زیادی شده است.
در قالب جدید، نمودارهای موضوعی یوتوب شامل مواردی مثل «موزیکویدیوهای ترند»، «پادکستهای برتر هفتگی» و «تریلرهای ترند فیلم» خواهند بود.
یوتوب اعلام کرده که در آینده دستهبندیهای بیشتری به این لیست افزوده خواهد شد.
توضیحات یوتوب درباره نمایش ویدیوهای محبوب
این شرکت در یک پست وبلاگی نوشت:
«در کنار نمایش محتواهای محبوب در قالب نمودارها، همچنان از طریق پیشنهادهای شخصیسازیشده، ویدیوهایی را که احتمالاً کاربران دوست دارند، به آنها پیشنهاد میدهیم.
بهاینترتیب میتوانیم محتوای متنوعتری را به مخاطبان نشان دهیم که برای آنها مرتبطتر و طبیعیتر است.»
یوتوب درباره این تغییر میگوید که ترندها اکنون از سوی ویدیوهای متنوعی ساخته میشوند که توسط گروههای مختلف هواداری ایجاد شدهاند و این موضوع باعث شکلگیری روندهای خردتری نسبت به گذشته شده است.
علاوهبراین، کاربران امروزه از روشهای متنوعی مثل بخش پیشنهادها، جستجو و حتی نظرات، محتوای ترند را کشف میکنند.
درحالیکه در گذشته تب Trending یکی از اصلیترین مسیرها برای یافتن این ویدیوها بود، حالا بیشتر کاربران از طریق الگوریتمهای شخصیسازیشده به محتوای پرطرفدار دسترسی پیدا میکنند.
یوتوب همچنین میگوید در پنج سال گذشته بازدید از صفحه ترند کاهش قابلتوجهی داشته است.
این پلتفرم اشاره کرده که تغییرات در نظر گرفته شده با تحول پلتفرم در دهه گذشته هماهنگ است؛ چرا که در سال 2015 یوتوب بیشتر محلی برای انتشار ویدیوهای آماتور بوده، اما اکنون میزبان محتوای حرفهای کوتاه و بلند از سازندگان مستقل و رسانههای بزرگ است.
درنهایت، یوتوب تأکید کرده که همچنان تمرکز خود را بر ارائه ابزارهایی برای سازندگان محتوا حفظ خواهد کرد تا بتوانند محبوبترین موضوعات در میان مخاطبان خود را شناسایی کنند.
همچنین ویژگی جدیدی با عنوان «Hype» در دست توسعه است که به کاربران اجازه میدهد ویدیوهای جدید و محبوب خود را بیشتر در معرض دید قرار دهند.
این تغییرات از چند هفته آینده بهصورت رسمی اجرایی خواهند شد.