پروژه "لر آرنا" با جدیت در حال پیگیری است
مدیرعامل باشگاه خیبر خرم آباد، گفت: علی رغم پیچیدگی های فنی، هزینه های بالا و برخی وقفه های ناخواسته، کارگاه فعال است و پروژه با جدیت در حال پیگیری بوده و پیش بینی می شود ساخت سازه های اصلی ورزشگاه "لر آرنا" در دو سال آینده به سرانجام برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در خرمآباد، احسان ناصر، در جمع خبرنگاران با اشاره به دغدغه هواداران نسبت به پروژه ورزشگاه «لر آرنا»، اظهار کرد: تمرکز اصلی باشگاه، همانطور که طبیعی است، روی خود تیم است، زیرا در طول فصل هر باشگاهی با فراز و نشیبهای فراوانی روبهرو میشود و این موضوع تا حدی تمرکز بر امور دیگر را کاهش میدهد.
با این حال، پروژه «لر آرنا» را به عنوان یک زیرساخت مهم و اساسی نهتنها برای باشگاه خیبر، بلکه برای کل استان میدانیم و با جدیت آن را دنبال میکنیم.
وی ادامه داد: پروژه ورزشگاه لر آرنا از گذشته با چالشهای متعددی مواجه بوده، حدود 20 سال پیمانکاران و متولیان مختلفی در آن درگیر بودهاند.
کار در چنین پروژهای نیازمند تصمیمگیریهای دقیق و همکاری چند جانبه است، به ویژه آن که ورزشگاه باید دارای ظرفیت مناسب برای حضور تماشاگران در تمام سکوها باشد؛ تا زمانی که سکوی روبهرو آماده نباشد، عملاً امکان برگزاری مسابقات رسمی فراهم نیست.
ناصر افزود: از خبرنگاران دعوت میکنم تا از نزدیک از ورزشگاه بازدید کنند و در جریان روند واقعی پروژه قرار بگیرند.
در ظاهر ممکن است ساخت برخی فضاها تمام شده بهنظر برسد، اما واقعیت این است که سختگیریهای فدراسیون در زمینه تأیید استانداردها بسیار زیاد است.
برای مثال زمانی که تصمیم به اجرای سکوی روبهرو گرفتیم، برآورد اولیه این بود که نیاز به حفر پی به عمق سه متر داریم، اما با دستور عبدی و الزام سمپاشی و نمونهبرداری خاک، عمق پیکنی به 19 متر رسید و در نهایت بیش از 40 هزار مترمکعب خاکبرداری انجام شد.
مدیرعامل باشگاه خیبر با بیان اینکه اجرای این پروژه نیازمند شرکتهایی با توان مالی و فنی بالا است، گفت: با وجود پیچیدگیهای کار، پروژه را متوقف نکردهایم و با قدرت در حال پیشبرد آن هستیم، البته در مقاطعی با کندی یا وقفه مواجه شدیم، اما هدفمان این است که کار را در کوتاهترین زمان ممکن به پایان برسانیم.
برآورد فعلی ما این است که تکمیل سازههای اصلی ورزشگاه حدود دو سال زمان نیاز دارد.
وی ادامه داد: متأسفانه در دورهای به دلیل برخی مسائل ناچار به تعطیلی موقت کارگاه شدیم، اما اکنون کارگاه فعال است.
مهمترین بخش فعلی، ساخت سازه سکوی اصلی است که برای آن با چند گروه متخصص غیربومی وارد مذاکره شدهایم.
این فرآیند حدود یک ماه طول کشیده و هفته آینده تیم نهایی برای اجرای این سازه مشخص خواهد شد.
این سازه پیچیده حدود 11 متر اختلاف سطح دارد که باید تا صفر صفر زمین اجرا شود.
ناصر با اشاره به مسائل بیرونی پروژه نیز گفت: موضوع فقط داخل کاسه ورزشگاه نیست؛ در بیرون نیز نیاز به زیرساختهای جدی وجود دارد.
دستگاههایی مانند جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی باید همکاری کنند.
طبق بازدیدهای سازمان لیگ و ناظران فیفا، مسیر فعلی دسترسی ورزشکاران از بام ورزشگاه مناسب نیست و همین موضوع باعث حذف پارکینگ شده است.
اکنون شرکت همیاری در حال اجرای پروژه انتقال پارکینگها به خارج از مجموعه است، احداث مسیر جایگزین به طول پنج کیلومتر در دستور کار قرار دارد که با توجه به موقعیت شهری، زمانبر است.
وی با تأکید بر اینکه هیچ تیمی در ایران بهتنهایی زیرساخت ورزشی نمیسازد، افزود: در اینجا به دستور مهندس عبدی و با درخواست باشگاه از استان، مسئولیت اجرای این پروژه را برعهده گرفتیم.
از هواداران میخواهم در این مسیر همراه و صبور باشند، چراکه با پروژهای بسیار فنی، تخصصی و هزینهبر مواجه هستیم.
مدیرعامل باشگاه خیبر گفت: باشگاه ما کاملاً خصوصی است و قصد داریم در صورت امکان، پروژه را زودتر از بازه چهار ساله تکمیل کنیم.
البته اتفاقات ناخوشایندی هم در این مسیر رخ داد که بخشی از آن خارج از کنترل ما بود.
ناصر درباره موضوعات مربوط به ساختمان پیام نور نیز اظهار کرد: یکی از موارد مهم، بحث واگذاری برخی مستحدثات اطراف ورزشگاه به باشگاه بود که متأسفانه در دورههای گذشته محقق نشد.
در حالی که تلاش فراوانی شد تا این فضاها به ورزشگاه اضافه شوند، این درخواستها به سرانجام نرسید.
وی با اشاره به پیشرفتهای اخیر در حوزه اسناد مالکیت نیز گفت: خوشبختانه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و سازمان برنامه و بودجه، سند ششدانگ اراضی دهکده المپیک به مساحت 132 هکتار اخذ شد.
در گذشته این زمینها در اختیار دانشگاه پیام نور بود، اما اکنون با تلاشهای فراوان، به مالکیت رسمی وزارت ورزش درآمده است.
انتهای پیام/