خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 19 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مدارس خراسان رضوی با تراکم بالای دانش‌آموزی مواجه است - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 19 تیر 1404 - 15:53
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در برخی مناطق استان با تراکم بالای دانش آموزی و کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم، بر اولویت تخصیص زمین برای کاربری آموزشی و پرورشی تأکید کرد.
پرورش،آموزش،مسكن،فرهنگيان،اسدي،معلم،رضوي،تسريع،معلمان،مديركل

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مصطفی اسدی در نشست کارگروه مسکن فرهنگیان اظهار کرد: معلمان و اساتید دانشگاه، دو قشر کلیدی در جامعه‌سازی هستند و یک معلم می‌تواند تا عمق تاریخ اثرگذار باشد.
وی با تأکید بر تکریم مقام معلم افزود: ما در آموزش و پرورش همه خدمتگزار معلمان هستیم، معلم باید در صدر بنشیند و هیچ دغدغه‌ای از بابت معیشت، مسکن یا زندگی نداشته باشد او شایسته آن است که در بهترین نقاط شهر زندگی کند
اسدی با اشاره به سابقه طولانی مدت موضوع مسکن فرهنگیان، از تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش برای ساخت 200 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط موضوع باید با وحدت و همدلی در اجرای این تفاهم‌نامه مشارکت و همکاری داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه در برخی مناطق استان با تراکم بالای دانش‌آموزی و کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم، بر اولویت تخصیص زمین برای کاربری آموزشی و پرورشی تأکید کرد و خواستار تسریع در شناسایی زمین‌های مناسب در مشهد و دیگر شهرهای بزرگ استان شد.
اسدی همچنین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواست در شهرهایی با جمعیت زیر 100 هزار نفر، روند واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به فرهنگیان را تسریع کند.
به گفته وی، اتحادیه‌های تعاونی مسکن فرهنگیان نیز ضروری است در معرفی زمین‌های مازاد و قابل استفاده، همکاری مؤثر داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به رویکرد دولت در اولویت‌دهی به نظام تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، توجه رئیس‌جمهور به آموزش و پرورش بی‌سابقه بوده است و این باور در بالاترین سطوح اجرایی شکل گرفته که حل مسائل اقتصادی و اجتماعی کشور، از مسیر ارتقای آموزش و پرورش می‌گذرد.
انتهای پیام/