۷۰ هزار تماس مردمی با سامانه مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی در جنگ ۱۲ روزه
مدیرکل دفتر مشاوره سازمان بهزیستی با اشاره به فعالیت شبانه روزی سامانه مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ گفت: بیش از ۷۰ هزار تماس مردمی از ۲۳ خرداد تا دهم تیرماه با این سامانه برقرار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ابراهیم غفاری گفت: ساعت کار سامانه خدمات مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ قبل از حملات رژیم صهیونیستی از ۸ صبح تا ۱۲ شب بود که ساعت کار مرکز در دوران جنگ ۱۲ روزه شبانه روزی شد.
وی اظهار کرد,: پس از حملات رژیم اسراییل و شرایط جنگی کشور، به استانها اعلام شد که با توجه به شرایط جدید، آمادگی لازم برای ارائه خدمات در حوزه سلامت روان به شهروندان را داشته باشند.
غفاری گفت: ما به دلیل شرایط ناشی از جنگ، بسیاری از مراکز حضوری یا تعطیل بود و یا شهروندان به دلیل مشکلات، نمیتوانستند به مراکز مراجعه کنند.
مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی تصریح کرد: بنابراین بهترین راه ارائه خدمت از طریق سامانه تلفنی ۱۴۸۰ بود و تلاش کردیم از همه ظرفیتهای موجود استفاده شود.
او با اشاره به اینکه از ۲۳ خرداد تا دهم تیرماه بیش از ۷۰ هزار تماس با ۱۴۸۰ برقرار شده است، گفت: استانهای تهران، اصفهان، البرز، فارس، ایلام، فارس، کرمان و سیستان بیشترین آمار تماسها را ثبت کردهاند.
به گفته غفاری، بررسی جنسیتی تماسها نشان میدهد بیشترین تماسها از طرف زنان برقرار شده که نشاندهنده نگرانی بیشتر زنان نسبت به محیط و افراد پیرامون است.
فعالیت ۸۲۲ تیم محب در سراسر کشور
مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی با بیان اینکه بیش از ۵۱۰ مشاور در این سامانه مشغول خدمت هستند، افزود: در این مدت ۲۵۸ داوطلب(نیرو) جدید به سامانه اضافه شد.
غفاری با اشاره به فعالیت ۸۲۲ تیم محب در سراسر کشور نیز گفت: تیمهای محب بعد از حادثه وظیفه سرکشی به افراد را برعهده دارند، دو هزار و ۳۳۴ روانشناس در سطح کشور و ۵۸۶ مددکار، ۳۰ روانپزشک و سه هزار داوطلب در قالب ۸۲۲ تیم محب در سطح کشور وظیفه مراجعه به افراد آسیبدیده را دارند.
منبع: بهزیستی