163 کلاس درس در اردبیل آماده بهرهبرداری شد - تسنیم
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: 163 کلاس درس در قالب 56 واحد آموزشی در استان اردبیل آماده افتتاح و بهره برداری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهزاد محمدیخلفلو در آیین آغاز احداث مدرسه 6 کلاسه در شهرک مخابرات اردبیل، اظهار کرد: سرانه پایین آموزشی در استان اردبیل با اجرای نهضت ملی مدرسهسازی ارتقا یافته و بخش عظیمی از مشکلات و نارساییها رفع خواهد شد.
وی با قدردانی از حضور خیر نام آشنا «سید فرزاد جلالی» در احداث 2 مدرسه به یاد پدر و مادرشان افزود: مدرسه اول این خیر سه کلاسه در محله نیار به صورت تمام خیری در حال احداث است که تا اول مهرماه آماده بهرهبرداری خواهد شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل تصریح کرد: مدرسه دوم این خیر که امروز شاهد کلنگزنی آن هستیم، در شهرک مخابرات با تراکم جمعیت بسیار بالا احداث خواهد شد که به یاد پدر مرحومش این واحد آموزشی را نیز با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تکمیل و راهاندازی خواهد کرد.
محمدیخلفلو گفت: سرانه مطلوب آموزشی در کشور در برنامه هفتم توسعه 6.1 دهم متر مربع پیشبینی شده که امیدواریم در این برنامه استان اردبیل حداقل به میانگین سرانه کشوری دست پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح استان به ویژه اردبیل ما با سرانه پایین 2 تا 2.5 متر مربع به ازای هر دانشآموز روبهرو هستیم و پیشبینی میکنیم در 2 سال آینده این سرانه را به چهار متر مربع ارتقا دهیم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل از خیران و متمولان خواست تا در ساخت مدرسه ورود پیدا کرده و همت راستین داشته باشند.
در این مراسم خیر مدرسهساز اردبیلی نیز اضافه کرد: در این شرایط سخت اقتصادی و بدون جذابیت ورود خیران به امر مدرسهسازی اقدام بسیار مهم، حیاتی و سخت است و باید با تکریم و احترام این روند انجام شود.
فرزاد جلالی بیان کرد: فراتر از نعمت امنیت و سلامت، ما باید قدر نعمت علم و دانش را به عنوان سلطان در عصر حاضر بدانیم و با ساخت مدرسه شرایط آموزشی شایسته را برای نسل آینده فراهم کنیم.
وی آمار جمعیت دانشآموزی استان و شرایط ساخت و توسعه مدرسه و کلاسهای درس را یادآور شد و ادامه داد: باید چینش مدرسهسازی خود را در مدارس و مناطق به نحوی اصلاح و درست کنیم تا کمبود فضای آموزشی و یا نامتوازن بودن شرایط تحصیلی دانشآموزان در فضای مطلوب آموزشی رقم نخورد.
این خیر اردبیلی تصریح کرد: در این استان باید همه لازمالتعلیمها جذب مدرسه شده و در کنار آن، به توانمندی معلمان نیز توجه شود تا در کنار انتقال علم و آگاهی، باور و بینش دانشآموزان ما اصلاح شده و از این علم و توانایی بتوانند درست استفاده کنند.
جلالی ضرورت جذب بهترین نیروها را در نظام تعلیم و تربیت یادآور شد و گفت: اگر در رقابت بین معلمی و پزشکی موفق شدیم جذابیت ایجاد کنیم تا دانشآموز ما شغل معلمی را انتخاب کند، در آن صورت موفق خواهیم بود جامعه شایستهای را ایجاد کنیم.
انتهای پیام/131/.