وصول مطالبات، موتور محرکه صنعت برق است
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر بر مدیریت بار به عنوان یک کار تخصصی تأکید کرد و گفت: لازم است شرکتهای توزیع با جدیت و تمام توان روی این موضوع تمرکز کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست هفتگی گذر از اوج بار تابستان ۱۴۰۴ که به صورت ارتباط برخط با مدیران عامل شرکتهای توزیع نیروی برق سراسر کشور برگزار شد، محسن ذبیحی به تشریح اهمیت وصول مطالبات در شرکتهای توزیع برق پرداخت و بر لزوم اهتمام شرکتها در این زمینه تاکید و خاطرنشان کرد: ضروری است شرکتهای توزیع برق کشور از تمامی ظرفیتها و روشهای پیش بینی شده برای وصول مطالبات استفاده کنند، اما با توجه شرایط کشور و روزهای سختی که مردم پشت سر گذاشته اند، ضروری است رعایت حال مشترکین به عمل آید.
وی در ادامه با اشاره به موضوع بدمصرفی و مشترکان پرمصرف گفت: بر اساس برنامههای وزارت نیرو مقرر شده با مشترکان بدمصرف تجاری و خانگی برخورد جدی شده و در همین ارتباط لوازم اندازه گیری مشترکان پر مصرف خانگی هم ۱۵ روزه قرائت شود، بنابر این شرکتهای توزیع باید اقدامات انجام شده در خصوص این موضوعات را نیز گزارش کنند.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در عین حال خواستار پیگیری احداث نیروگاههای خورشیدی در ادارات و همچنین مبارزه جدی با برقهای غیر مجاز شد.
این گزارش حاکی است در ابتدای این جلسه قاسم شهابی قائم مقام معاونت هماهنگی توزیع توانیر گفت: در روزهای اخیر به علت جنگ تحمیلی ۱۲ روزه برخی فعالیتهای شرکتهای توزیع از جمله قرائت کنتور و وصول مطالبات با وقفه مواجه شد که انتظار میرود شرکتها با عادی شدن شرایط سریعتر به روال قبلی بازگشته و تلاش مضاعف برای رسیدن به شرایط مطلوب را داشته باشند.
همچنین در این جلسه رضا کفیلی مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری شرکت توانیر ضمن قدردانی از زحمات همکاران به جهت مدیریت بار و عدم خاموشی در روزهای تاسوعا و عاشورای، گزارشی از وضعیت شبکه در روزهای سخت اخیر ارائه کرد.