خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 10 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کنترل و نظارت بر عملکرد پلتفرم‌های آنلاین طلا بر عهده وزارت صمت و اتحادیه کسب و کارهای مجازی است

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | سه شنبه، 10 تیر 1404 - 10:58
رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: مردم باید بدانند که هیچ‌گونه نظارتی از طریق اتحادیه طلا و جواهر تهران بر پلتفرم‌های آنلاین طلا وجود ندارد.
اتحاديه،طلا،فروش،آنلاين،تعهدات،عملكرد،نظارت

باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیمیا قلی‌پور - نادر بذرفشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به شراط به پلتفرم‌های آنلاین طلا شد با توجه به شرایط فعلی نباید اقدام به فروش کنند و در دوران تعطیلی بازار فعالیت فروش نداشته باشند.
با این حال، مردمی که می‌خواهند طلا و جواهرات خود را بفروشند، باید به تعهدات خود عمل کنند.
در بازار صنفی طلا، ما به هر مقداری که مردم سرمایه‌گذاری کنند، بعد از مدتی که بخواهند آن را تبدیل کنند، متعهد به انجام این کار هستیم.
حتی در شرایط بحران، همکاران ما در نهایت در ۴۸ ساعت تعهدات خود را انجام می‌دهند.
او افزود: متاسفانه، این پلتفرم‌ها طبق مراجعات حضوری مردم به اتحادیه ما در حالی که اصلا زیرمجموعه ما نیستند از نظر نظارت و نحوه عملکردشان، مشکلاتی دارند در هفته گذشته، تماس‌های تلفنی و مراجعات حضوری از سوی مردم جامعه درباره عملکرد این پلتفرم‌ها وجود داشته است ما به مردم گفته‌ایم که باید از طریق اتحادیه کسب و کار مجازی که بر این پلتفرم‌ها نظارت دارد، وارد عمل شوند و نسبت به این اعتراضات یا نحوه تعهدات آنها پیگیری کنند.
او گفت: فروش آنلاین باید تحت نظر اتحادیه طلا و جواهر قرار گیرد ما همیشه نسبت به این موضوع اعتراض داشتیم، زیرا این کار تخصصی است و باید اتحادیه‌ای که تخصص در حوزه طلا را دارد، نظارت بر عملکرد این پلتفرم‌ها را بر عهده داشته باشد.
سال گذشته، اتحادیه تهران و اعضای صنفی ما نسبت به ایجاد این پلتفرم و فروش آنلاین اعتراضاتی داشتند.
فروش آنلاین باعث آسیب‌های مالی و اقتصادی به چرخه توزیع ما شده است سال گذشته به عنوان سال جهش تولید و امسال به عنوان سال سرمایه‌گذاری برای تولید است این مجوز‌هایی که به پلتفرم‌ها داده شده، شرایط سختی برای صنف ما و همکاران صنفی ایجاد کرده است.
وزارت صمت و اتحادیه کسب و کار‌های مجازی که زیرمجموعه وزارت صمت هستند، باید نسبت به تعهدات و بدقولی‌های این پلتفرم‌ها پاسخگو باشند.
او تاکید کرد: مردم باید بدانند که هیچ‌گونه نظارتی از طریق اتحادیه طلا و جواهر تهران بر این پلتفرم‌ها وجود ندارد و کنترل و نظارت بر عملکرد آنها بر عهده وزارت صمت و اتحادیه کسب و کار‌های مجازی است؛ لذا هرگونه اعتراضی نسبت به عملکرد این پلتفرم‌ها باید از طریق این دو مرجع پیگیری شود.