راهاندازی سرویسهای «تغییر نشانی» و «درخواست توزیع در نشانی جدید»
معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست از راهاندازی دو سرویس جدید با عنوان «تغییر نشانی» و «درخواست توزیع در نشانی جدید» برای بستهها و امانات پستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد احمدی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست از راهاندازی دو سرویس جدید با عنوان «تغییر نشانی» و «درخواست توزیع در نشانی جدید» برای بستهها و امانات پستی خبر داد.
این اقدام در پی بروز بحران اخیر و عدم حضور برخی گیرندگان در نشانی ثبتشده روی مرسولات انجام شده است.
محمد احمدی اعلام کرد: این سرویسها از روز شنبه، هفتم تیرماه فعال شدهاند.
با توجه به تعهد شرکت ملی پست به تحویل مرسولات در هر شرایطی و عدم حضور برخی شهروندان در نشانی قبلی، امکان ثبت درخواست توزیع مجدد بستهها در آدرس جدید فراهم شده است.
احمدی افزود: شهروندان میتوانند با مراجعه به سامانه رهگیری شرکت ملی پست به نشانی tracking.post.ir درخواست خود را برای ارسال مرسولات موجود در باجههای معطله ثبت کنند.
وی تأکید کرد: مرسولات سازمانی شامل کارت خودرو، سند خودرو، کارت موتورسیکلت، گواهینامه و کارت سوخت مشمول این خدمت نمیشوند و امکان ارسال آنها به نشانی جدید وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین درباره توزیع مرسولات از طریق صندوقهای پستی هوشمند (لاکر) گفت: طبق هماهنگیهای انجامشده، توزیع مرسولات در این صندوقها که به صورت رزرو ۴۸ ساعته انجام میشود، تا پایان تیرماه رایگان خواهد بود.
این صندوقها در تهران و سایر شهرهای کشور در دسترس شهروندان قرار دارند.
احمدی در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت درخواست میتوانند به فایل راهنمای موجود در بخش «سرویسهای نشانی» در پرتال شرکت ملی پست به نشانی www.post.ir مراج عه کنند.