خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وجود ۱۶۲۱ کلاس درس بالای ۳۵ نفر در مدارس استان کرمان

مهر | استان‌ها | دوشنبه، 09 تیر 1404 - 11:30
کرمان-مدیر کل آموزش و پرورش کرمان با اشاره به شناسایی یک هزار و ۶۲۱ کلاس بالای ۳۵ نفر دانش آموز در این استان گفت: کاهش تراکم بالای کلاس‌های درس از مهمترین اولویت‌های آموزش و پرورش کرمان است.
يادگيري،دانش،استان،اشاره،آموزش،كرمان،نيازهاي،آموزان،پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا فرح بخش، صبح دوشنبه در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به وجود یک هزار و ۶۲۱ کلاس بالای ۳۵ نفر در این استان گفت: تراکم بالای کلاس درس زمینه ساز اختلال در روند یاددهی یادگیری است.
وی با اشاره به تحصیل ۴ هزار و ۱۶۱ دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس استان کرمان افزود: خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه منشأ خیر و برکت است.
وی با تاکید بر اینکه باید برای هر فعالیت فرهنگی، اجتماعی و آموزشی پیوست حقوق دانش آموزان با نیازهای ویژه تعریف شود گفت: گسترش، تثبیت و تعمیق عدالت آموزشی در مدارس استثنایی ضروری است.
فرح بخش، با اشاره به نقش تخصصی آموزش و پرورش استثنایی در نظام تعلیم و تربیت گفت: آموزش و پرورش استثنایی با اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی و فعالیت در حوزه مشکلات یادگیری نقش مؤثری در ارتقا کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه جداسازی دانش آموزان با نیازهای ویژه قابل قبول نیست، بر تلفیق و فراگیر سازی آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه تاکید کرد.
محمد رضا فرح بخش با اشاره به شناسایی یک هزار و ۶۲۱ کلاس بالای ۳۵ نفر دانش آموز در استان کرمان گفت: کاهش تراکم بالای کلاس‌های درس از مهمترین اولویت‌های آموزش و پرورش استان کرمان است.
وی با اشاره به نقش مهم مراکز مشکلات یادگیری در رفع مشکلات یادگیری دانش آموزان گفت: تقویت مراکز مشکلات ویژه یادگیری ضروری است.
فرح بخش، با اشاره به ضرورت ایجاد محیط یادگیری مثبت، افزایش تعلق دانش‌آموزان به مدرسه و برقراری ارتباط مؤثر بین آنان با معلمان، مدیران و مربیان را عاملی مهم در بهبود کیفیت یادگیری دانست و اظهار کرد: این مسئله حتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز نقش مؤثری دارد.