خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 09 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

وجود بیش از 1600 کلاس بالای 35 نفر در استان کرمان

تسنیم | استان‌ها | دوشنبه، 09 تیر 1404 - 11:13
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از وجود بیش از 1600 کلاس بالای 35 نفر خبر داد و گفت: این مسئله روند یاددهی و یادگیری را با اختلال جدی مواجه کرده است.
استان،آموزش،آموزشي،يادگيري،كرمان،نيازهاي،پرورش،تراكم،مديركل، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا فرحبخش، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، صبح امروز در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان با کارکنان حوزه ستادی، با هشدار نسبت به تراکم بالای دانش‌آموزان در برخی کلاس‌ها، از وجود بیش از 1600 کلاس بالای 35 نفر در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر، 1621 کلاس درس در استان دارای بیش از 35 دانش‌آموز هستند که این مسئله روند یاددهی و یادگیری را با اختلال جدی مواجه کرده است.
وی با تاکید بر اینکه تراکم بالای دانش‌آموزان در کلاس‌ها، تعامل مؤثر بین معلم و دانش‌آموز را دشوار می‌کند، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای کاهش این تراکم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های آموزشی استان تأکید کرد.
4161 دانش‌آموز با نیازهای ویژه؛ مسئولیتی فراتر از آموزش
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه با اشاره به تحصیل 4 هزار و 161 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس استان گفت: خدمت به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، نه تنها وظیفه‌ای انسانی، بلکه منشأ خیر و برکت برای نظام تعلیم و تربیت است.
وی با تاکید بر اینکه نباید دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از بدنه آموزشی جامعه جدا شوند، افزود: تفکیک این گروه از دانش‌آموزان قابل قبول نیست و باید با نهادینه کردن رویکرد تلفیق، آموزش‌های فراگیر را برای همه دانش‌آموزان فراهم کنیم.
توسعه عدالت آموزشی در مدارس استثنایی؛ ضرورتی بنیادین
فرحبخش با اشاره به نقش کلیدی آموزش و پرورش استثنایی در نظام تعلیم و تربیت کشور اظهار داشت: اجرای برنامه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، و تمرکز بر مشکلات یادگیری، نقشی مهم در ارتقای کیفیت آموزشی ایفا می‌کند.
وی افزود: هرگونه فعالیت فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در سطح مدارس باید با پیوست حقوق دانش‌آموزان با نیازهای ویژه همراه باشد تا مسیر دستیابی به عدالت آموزشی هموارتر شود.
مراکز مشکلات یادگیری؛ نیازمند بازنگری و تقویت زیرساخت‌ها
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به نقش کلیدی مراکز مشکلات ویژه یادگیری در رفع موانع تحصیلی دانش‌آموزان، بر لزوم تقویت این مراکز به‌عنوان کانون‌های تخصصی حمایت تحصیلی تاکید کرد.
وی ایجاد محیط‌های یادگیری مثبت، تقویت حس تعلق به مدرسه، و برقراری ارتباط سازنده بین دانش‌آموزان، معلمان و کادر مدرسه را از عوامل مهم در بهبود کیفیت آموزش دانست و گفت: این عوامل حتی می‌توانند در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز تأثیرگذار باشند.
انتهای پیام/511/